סבסטיאן לואב נהנה מרצף ניצחונות חסר תקדים באירועי הראלי האחרונים, אך בראלי פינלנד הוא נאלץ להסתפק במקום השני בלבד. את הבכורה חטף דווקא מרקוס גרונהולם בניצחונו הראשון השנה, כשהוא מנצל את יתרונו כיליד המקום וכנהג ותיק בראלי זה. בעברו של גרונהולם ארבעה ניצחונות על שבילי העפר המהירים של פינלנד. אך לא רק הותק הוא שהכריע על העומד בראש הפודיום, שכן רק תקר במכוניתו של לואב ומספר בעיות טכניות קלות נוספות אפשרו לגרונהולם לפתוח עליו פער של יותר מדקה עד לסוף היום השני, פער שנשמר עד לקו הסיום. שני אלופי הראלי כמעט יצאו בשן ועין מאחד הסטייג'ים ביום הראשון, בו נחיתה חזקה מאוד לאחר קפיצה הותירה אותם ואת נווטיהם חסרי נשימה. הנווט של גרונהולם אף סבל מכאבים כה קשים בעקבות הנחיתה, עד כי לא יכל לדבר עד סופו של קטע הדירוג. קבוצת פיז'ו אכלסה גם את המקום השלישי בעזרת מרקו מרטין, ובכך חזרה אל ההובלה באליפות היצרנים, נקודה אחת מעל סיטרואן. מרטין, שהשתמש במתלים מיוחדים שנקנו מחברה חיצונית בראלי פינלנד, הדגיש כי מקומו על הפודיום הושג לא מעט בזכותם. פיז'ו הותירה לו להשתמש במתלים אלו לצורך ניסיון, שכן הוא וגרונהולם התלוננו רבות לאורך העונה כי הם לא מצליחים להסתגל למתלי ה-307. כעת, לאחר הניסיון המוצלח, לא מן הנמנע כי גרונהולם יחליף לכיול זה גם כן. את המקום הרביעי תפס פטר סולברג בסובארו לאחר תקלות ותאונות קטנות שפגעו בזמני הסטייג'ים שלו. עם תוצאה זו של סולברג הצליח גרונהולם לעוקפו בדירוג הנהגים ולהתייצב במקום השני, עדיין הרחק מאחורי לואב. מיקו הירבונן וטוני גרדמייסטר הפינים לא אכזבו על שבילי ארץ מולדתם והשיגו את המקומות החמישי והשישי בהתאמה. הירבונן, שעבר מהפוקוס הפרטית שלו למכונית של הקבוצה בכדי למלא את מקומו של רומן קרסטה הפחות מנוסה, הוכיח היטב את יכולתו והתמקם שניות בודדות אחרי סולברג. גרדמייסטר היה קרוב לסיים במקום הרביעי, אך תקר בצמיג לקראת סוף הראלי דרדר אותו אל המקום השישי בלבד. הארי רובנפרה סיים שביעי ופרנסואה דובאל סגר את טבלת הנקודות במקום השמיני. עם עוד ששה מרוצים בעונה והפרש של 28 נקודות בין לואב לגרונהולם בטבלת הנהגים, הסיכוי למהפך בדירוג עדיין קיים, אך הולך וקטן ממרוץ למרוץ. דירוג ראלי פינלנד: 1. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) – 2:54:11.0 (10 נק') 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:55:17.7 (8 נק') 3. מרקו מרטין (פיז'ו) – 2:55:46.6 (6 נק') 4. פטר סולברג (סובארו) – 2:56:19.0 (5 נק') 5. מיקו הירבונן (פורד) – 2:56:24.6 (4 נק') 6. טוני גרדמייסטר (פורד) – 2:57:43.4 (3 נק') 7. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 2:58:38.9 (2 נק') 8. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 2:59:21.3 (1 נק') דירוג נהגים לאחר המרוץ העשירי: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 83 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) – 55 נק' 3. פטר סולברג (סובארו) – 53 נק' 4. מרקו מרטין (פיז'ו) – 48 נק' 5. טוני גרדמייסטר (פורד) – 47 נק' 6. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 22 נק' דירוג יצרנים לאחר המרוץ העשירי: 1. פיז'ו – 106 נק' 2. סיטרואן – 105 נק' 3. פורד – 69 נק' 4. סובארו – 59 נק' 5. מיצובישי – 43 נק' 6. סקודה – 8 נק'