הכלי המוזר בתמונה הראשית נראה אמנם כמכונית-תצוגה עתידנית, אבל מדובר ברכב-מירוץ עכשווי, שיתחרה על מסלול כבר השבוע. אלא שהכוח המניע יהיה גרביטציה בלבד... ביום חמישי הקרוב יתקיים במונטריי שבקליפורניה ה-Extreme Gravity Race – אירוע הנערך זו השנה החמישית. התחרות נערכת בירידה מפותלת, ואמצעי ההנעה היחיד המותר הוא כוח המשיכה. מטרת האירוע היא גיוס תרומות לקרן המיועדת לילדים יתומים ומאומצים. בין היתר, הילדים המדוברים מעורבים באירוע עצמו ומועסקים – בתשלום שכר – בבדיקת כלי-הרכב המשתתפים, רישום זמנים ואף נהיגה בכלים עצמם. בשנה שעברה השתתפו שישה יצרנים באירוע, והשנה המספר גדל לתשעה: אודי, בנטלי, ג'נרל-מוטורס, וולוו, מאזדה, ניסן, פולקסווגן, פורשה וקרייזלר. ב-2004 היתה זו ג'נרל-מוטורס שניצחה, עם רכב שכונה The Flying Shoe מסיבות ברורות; פורשה זכתה במקום השני. וולוו סיימה שלישית, אך זכתה בפרס התכנון ההנדסי. השנה מתכננת וולוו לזכות במקום הראשון גם במירוץ עצמו, עם תכנון שונה לגמרי, אך אנחנו חייבים להודות שאנו מעדיפים את מהדורת 2004 (בתמונה התחתונה, משמאל), מסיבות ברורות... בכל מקרה, המשימה לא תהיה קלה: כל היצרנים המשתתפים משקיעים משאבים רבים, ומשתמשים בתכנון-מחשב מתקדם, במיטב הטכנולוגיה ובחומרים אקזוטיים. חלק מהם אף בחנו את הכלים במנהרות-רוח... תקנות התחרות מגבילות את הממדים – אורך מירבי 2.74 מ', רוחב וגובה שלא יעלו על 1.22 מ', ומשקל מירבי של 145 ק^ג. בנוסף למירוץ ביום ו', יערך מירוץ נוסף בספטמבר, שיהיה פתוח לקהל הרחב – פחות או יותר. בנטלי ופינינפרינה יבנו כל אחת שש מכוניות זהות, אותן יכול כל דכפין לרכוש ממארגני האירוע במחיר אחיד של 30,000 דולר – שהולכים כמובן לקרן הילדים. המחיר כולל הדרכה לנהגים, תמיכה טכנית מלאה במהלך האירוע ואירוח כיד המלך.