כחודשיים לפני הצגת הבכורה הפומבית העולמית בתערוכת פרנקפורט חשפה וולוו את הדור השני של ה-C70. השינוי המשמעותי לעומת הדגם היוצא הוא שבמקום בשתי גרסאות, פתוחה וקופה, ה-C70 החדשה תיוצר בגרסה אחת – קופה-קבריולה עם גג קשיח מתקפל. יחד עם מקום לארבעה, ה-C70 תציע שילוב ייחודי בקטגוריית הפרימיום. בניגוד לניחושים המוקדמים, המכונית לא תכונה C50, למרות שבהחלט אפשר להתייחס אליה כאל גרסת-מרכב נוספת של ה-S40/V50. התמונות שפורסמו מראות דמיון ברור ל-S40, ולמרות שוולוו לא הצהירה זאת במפורש המכונית יושבת על אותה פלטפורמה C1 גלובלית של פורד (המשמשת גם את הפוקוס והמאזדה3). ההודעה לעיתונות כן מציינת כי הדגם החדש יהיה בעל ממדים דומים לדגם היוצא (דהיינו אורך של כ-4.70 מ'), שוב בניגוד לתחזיות המוקדמות שצפו מכונית קטנה יותר. הגידול בבסיס-הגלגלים, מ-2.55 ל-2.64 מ' – בהנחה שלא חל שינוי לעומת הפלטפורמה הבסיסית – מאפשר למכונית החדשה לאכלס את ארבעת נוסעיה ברווחה, לטענת וולוו. המרכב חוזק משמעותית כדי לשמור על קשיחות והתנהגות-כביש מדוייקת. הקשיחות בפיתול גבוהה פי 2 מאשר ב-C70 היוצאת. כיאה לוולוו, הדגש על בטיחות מתבטא בכך שלמרות העדר גג קשיח, המכונית מצויידת בוילונות-צד המתנפחים מהדלת כלפי מעלה – ראה תמונה משמאל – זאת בניגוד, למשל, לאודי A4 קבריולה שמסתפקת בכריות-צד המצויידות בתוספת להגנת הראש. כרית-וילון צידית זו קשיחה יותר מכריות רגילות וגם מתוכננת לאבד לחץ לאט יותר, כדי לספק הגנה גם במקרה של התהפכות. המכונית תצוייד בשלב ראשון בשלושה מנועי בנזין 5 ציל', המוכרים מה-S40/V50 (ודגמי וולוו אחרים): 2.4 ל' בהספקים של 140 ו-170 כ^ס, ו-T5 עם מנוע ה-2.5 ל' טורבו בעל 220 כ^ס. בהמשך יצטרף גם מנוע הדיזל של וולוו, 2.4 ל' 5 ציל' עם 180 כ^ס. ה-C70 היא מכונית-נישה מובהקת: בשנת המכירות הטובה ביותר של הדגם היוצא, 2004, נמכרו ברחבי העולם רק כ-8,000 מכוניות (כמחציתן בארה^ב, שתמשיך להיות שוק-היעד העיקרי). וולוו מתכננת להכפיל את כמות המכירות עם הדור החדש, בזכות השילוב הייחודי – בינתיים – בקטגורייה, של גג קשיח מתקפל ומקום לארבעה מבוגרים. ה-C70 החדשה פותחה בשיתוף פינינפרינה, ותיוצר כמו קודמתה בשבדיה. השיווק בפועל יתחיל במחצית הראשונה של 2006.