לפני כארבעה חודשים הוצגה באופן רשמי הפאסאט החדשה, וכעת משוחררות תמונות של גרסת הסטיישן הנאה שלה. הוריאנט החדשה מקבלת מראה דינמי ועגול יותר מבעבר, אך לא על חשבון הפרקטיות, שכן נפח תא המטען אף גדל מ-1,600 בוריאנט הקודמת ל-1,731 בחדשה, שגדולה מהמכונית אותה החליפה בכל מימד. בכדי להקל על עיגון מטען נוספה אופציה של מערכת מסילות בחלק האחורי, וכן מוצעת מערכת מתלים הידרופנאומטית בעלת מנגנון יישור עצמי לסרן האחורי. כמו גרסת הסדאן, גם הסטיישן תקבל אבזור סטנדרטי רב, כדוגמת בקרת אקלים בעלת שני אזורים, מסילות גג, בלם יד אלקטרוני, חישוקי 16 אינץ', 6 כריות אוויר ו-ESP. כאופציה ניתן לקבל מערכת סטריאו בעלת 600W RMS, בלוטות', דלת אחורית נפתחת ונסגרת אלקטרונית, מושבים חשמליים, פנסי קסנון הפונים לכיוון הפנייה ועוד. מגוון המנועים יהיה דומה לזה של גרסת הסדאן, עם גרסת כניסה בנפח 1.6 עם 102 כ^ס וכן מנועי FSI (115 כ^ס ל-1.6, 150 כ^ס ל-2.0, 200 כ^ס ל-2.0T ו-250 כ^ס ל-3.2) ומנועי TDI (105 כ^ס ל-1.9, 140 כ^ס ל-2.0 וגרסת 170 כ^ס ל-2.0 תצטרף בהמשך). מנועי הדיזל יקבלו תיבת DSG ומנועי ה-FSI יקבלו תיבה אוטומטית בת 6 הילוכים, זאת בנוסף לתיבות ידניות למהדרין. הפאסאט סטיישן החדשה תתחיל להימכר בגרמניה באוגוסט (להזכירכם, הפאסאט בגרסת סדאן תגיע ארצה בערך באותו הזמן). בהתאם למדיניות צ'מפיון הגורסת כי כל דגמי היצרן ישווקו בארץ, יש להעריך כי נזכה לראות גם את הוריאנט החדשה על כבישי ישראל, אם כי בכמויות מוגבלות למדי. לשם השוואה, דגמי הסטיישן של הפאסאט לדורותיה מכרו בכל העולם יותר מ-4.3 מיליון יחידות...