אודי לא מתכוונת להישאר מאחור בקרב על הדיזל מול מרצדס ואפילו לא מול אחותה מבית, פולקסווגן. כך הציגה החברה לא מכבר מנוע TDI חדש לספינת הדגל שלה – A8. מנוע זה מציג נתוני הספק גבוהים אפילו מאלו של מנוע ה- V10 5.0 ל' TDI של בעלת הבית, וזאת מנפח של 4.2 ל' בלבד. הספק המנוע החדש הוא 326 כ^ס (ב-3750 סל^ד), בעוד המנוע של פולקסווגן, הנמצא בפייטון ובטוארג, מפיק 313 כ^ס ^בלבד^. מומנט הפיתול המרבי המושג במנוע ה-V8 החדש הוא 66.3 קג^מ, לכל אורך הטווח בין 1600 ל-3500 סל^ד. הוא מאיץ את שני הטון של ה-A8 למאה קמ^ש ב-5.9 שניות בלבד, ועד למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ^ש. המנוע משודך לתיבת טיפטרוניק בעלת 6 הילוכים ולהנעת קוואטרו לכל הגלגלים. הוא מחליף את מנוע ה-4.0 ל' TDI בעל ה-275 כ^ס, ומציג צריכת דלק טובה ממנו במעט – 10.6 ק^מ לליטר. נתוני ההספק והמומנט המושגים במנוע זה הם תוצאה של טכנולוגיות מתקדמות ביותר, אשר עליהן עובדת אודי במסגרת המאבק על צמרת הדיזל היוקרתית. בין מגוון הטכנולוגיות ההופכות את מנוע הדיזל הזה לחזק מסוגו במכונית נוסעים, תמצאו שרשרת תזמון במקום רצועה, מרווח צילינדרים קטן במיוחד (90 מ^מ) התורם לאורך מנוע כולל של 520 מ^מ בלבד, שימוש בחומרים קלים במיוחד (משקל המנוע 255 ק^ג בלבד), שני מגדשי טורבו זהים בגודלם בעלי גאומטריית מניפה משתנה ושני מצנני ביניים (מהירות הסיבוב המרבית של מגדשי הטורבו היא 226,000 סיבובים לדקה!), הזרקת מסילה משותפת העובדת בעוצמה של עד 1600 באר, מערכת אגזוז עם מסנן חלקיקים שאיננו דורש טיפול ועוד מגוון רחב של אמצעים לשיפור הכוח, צריכת הדלק והקטנת גזי הפליטה.