הויטארה של סוזוקי תיזכר בדברי הימים כמי ששילבה לראשונה יכולת שטח מרשימה עם ממדים קומפקטים ועם זאת, בניגוד לסמוראי האח הקטן, לא הענישה על הכביש. אבל כל זה היה בזמנים שעוד דרשו מרכבי פנאי יכולת שטח, היום המצב שונה והקהל רוצה רק את הפוזה, על היכולת של ממש הוא ויתר מזמן. וכאן גם סוזוקי הולכת בצו השעה אך עדין מנסה לשמור על קשר למקורות עם יכולת שטח. הכיצד ? למרות המעבר למתלה נפרד בכל פינה מצהירים בסוזוקי שלא נטשו את שלדת הסולם. טוב, לא ממש. הם מכנים את שילדת הויטארה ^שלדת סולם אחודה^ (unibody, ladder-frame) כשלפי דעתנו מדובר במרכב אחוד המשלב בתחתיתו אלמנטים של שלדת סולם. סוזוקי לא פרסמו תרשים כלשהו של השלדה כך שאת ההצהרה של סוזוקי נוכל לבדוק כשיתאפשר במועד מאוחר יותר. בנוסף לכך לדור החדש של הויטארה יש הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל. העיצוב, מבחוץ ומבפנים, מפגין דמיון רב לקונספט X2 שהוצג בתערוכת ניו יורק לפני מספר חודשים. האורך עומד על 439 ס^מ קומפקטים יחסית אך הרוחב הוא 181 ס^מ נדיבים (11 ס^מ יותר מהויטארה הפורשת) כשהגובה צנוע ועומד על 169.5 ס^מ בלבד (נמוך ב-4.5 ס^מ מהויטארה הפורשת). בסיס הגלגלים משתרע על פני 264 ס^מ. היצע המנועים עומד על שני מנועי בנזין: 2 ליטר עם 145 כ^ס המאפשר בחירה בין תיבת הילוכים ידנית בת 5 הילוכים לאוטומטית בת 4 הילוכים ו-2.7 V6 המספק 184 כ^ס ומוצע אך ורק עם תיבה אוטומטית בת 5 מהירויות. הויטארה החדשה הוצגה כרגע ביפן בלבד תחת השם אסקודו שבו היא מוכרת בשווקי המזרח. סביר להניח שלשוק האירופאי השם ויטארה יישאר וכמו כן יתווספו מנועי דיזל. הפלטפורמה של הויטארה/אסקודו פותחה בשיתוף GM ותשמש בעתיד רכב פנאי של שברולט קוריאה (דייהו) ומחליף לפרונטרה של אופל.