משרד התחבורה פרסם את הזוכים במכרז להפעלת קורסים לנהיגה מונעת וקורסי רענון. מתוך שמונה מועמדים נבחרו שלושה זכיינים להפעלת הקורסים, והם: המכללה למינהל, המכון הארצי לתחבורה ומכללת אפיק. על כל אחד מהם להפעיל 25 אתרים קבועים לביצוע הקורסים ולגבש מערכי הוראה ולימוד בשילוב מולטימדיה, בתוך שנה ממועד החתימה על ההסכם. על הזכיינים יהיה להפעיל מוקד טלפוני לביצוע רישום הקורסים, שיפעל חמישה ימים בשבוע מהשעה 9 בבוקר ועד 5 אחה^צ. בנוסף, יידרש מהם להתאים את הכיתות וחדרי ההמתנה גם לנכים ומוגבלים. המכרז נועד לשפר את השירות, אשר עד כה הופעל על ידי המכון הארצי לתחבורה בלבד. על פי התקנות נהגים שצברו 12 נקודות ויותר מחויבים לבצע קורס בנהיגה נכונה ואילו נהגים שצברו 24 נקודות ויותר מחויבים לעבור קורס ייעודי נוסף. נהגים חדשים מחויבים לעבור קורס רענון לאחר 3 שנים מיום קבלת הרשיון. ואנחנו טוענים שה^קורסים לנהיגה מונעת^, לפחות כפי שהכרנו אותם עד היום, אינם משפרים את רמת הנהג ו/או את הבטיחות בכבישים כהוא זה. כל מטרתם של קורסים אלו היא עונש נוסף לנהג (תוך בזבוז זמנו וכספו). ומה לעונש ולדאגה אמיתית לשיפור השירות? אם המטרה העיקרית של הקורסים היא אכן שיפור בביטחון האישי בכבישים, יש לתת את הדעת לחומר הנלמד ולרמת המדריכים ולא לרמת הפריסה הארצית.