בתערוכת ז'נבה הוצג אבטיפוס של הלאון החדשה, וכעת משחררת סיאט תמונות רשמיות של הגרסה הסופית. העיצוב דומה מאוד לגרסת האבטיפוס, אך פחות קשוח ויותר הרמוני, כמתבקש. הפגושים קטנו, הגלגלים הצטמקו מעט והחבילה כולה נראית מאוזנת ביותר. פרט עיצובי מעניין הוא ידיות הדלתות האחוריות, אשר מתחבאות בקרבת הקורה האחורית בסגנון אלפא 156. הלאון החדשה מבוססת על רצפת הדור החמישי של הגולף, ובהתאם לכך היא גם גדולה יותר מהמכונית אותה היא מחליפה. בסיס הגלגלים, כמו בגולף, הוא 258 ס^מ (6.5 יותר מבקודמת). האורך גדל ב-13 ס^מ ועומד על 432 ס^מ, והרוחב גדל ב-2.6 ס^מ ל-177 ס^מ. הגובה נשאר 146 ס^מ, כבדגם היוצא. נפח תא המטען הוא 341 ליטר. הלאון החדשה תשווק בתחילה עם ארבעה מנועים מההיצע הנוכחי של קונצרן פולקסווגן. שני מנועי הבנזין יהיו ה-1.6 המוכר בעל 102 כ^ס, וה-2.0 FSI בעל 150 כ^ס. שני מנועי הדיזל יכללו את ה-1.9 TDI הותיק בעל 105 כ^ס, וה-2.0 TDI בעל 140 כ^ס. תיבת ההילוכים הסטנדרטית (באירופה...) תהיה ידנית בעלת 5 הילוכים בדגמי 1.6 ו-1.9, וידנית 6 הילוכים בדגמי ה-2.0. למנוע הבנזין 2.0 תוצע גם תיבת 6 הילוכים אוטומטית עם מנגנון טיפטרוניק, ולמנוע הדיזל החזק יותר תוצע תיבת DSG בעלת 6 הילוכים גם כן. ללאון מערכת מתלים נפרדת עם תמוכות מקפרסון מלפנים, הנשענת על תת שלדה חדשה מאלומיניום. מאחור מותקן מתלה עצמאי רב חיבורי (לעומת מתלה חצי עצמאי בלאון הפורשת). הגה הכוח הוא אלקטרו-מכני ועל הבלימה מופקדים בלמי דיסק בכל הגלגלים, מאווררים מלפנים. בבטיחות האקטיבית עוזרות מערכות ABS, בקרת משיכה ובקרת יציבות, ובבטיחות הפאסיבית 6 כריות אוויר (ועוד שתיים כאופציה). לפי צ'מפיון, יבואני סיאט בישראל, הלאון תמסר ללקוחות בארץ לקראת אוגוסט-ספטמבר, ביחד עם האלטיאה והטולדו החדשה. מחירים עדיין לא נקבעו.