אחרי שסיפרנו לכם על הפרויקט המשותף של טויוטה ו-PSA לייצור מכונית קטנה, ואפילו הראינו לכם תמונות ראשונות, חושפת היום PSA את הקטנות החדשות. המכוניות חולקות ממדים זהים – אורך 3.4 מ', רוחב 1.63 מ', גובה של 1.47 מ' ובסיס גלגלים ארוך יחסית של 2.34 מ'. התוצאה היא מרכב עם סרחי עודף קצרצרים שאמור להציע מקום סביר לארבעה, על חשבון נפח תא המטען – 139 ליטר בלבד (או 200 ליטר אם מסירים את המדף העליון). לטובת הובלת מטענים גדולים יותר ניתן,כמקובל, לקפל את גב המושב האחורי, שמחולק ביחס של 50:50. למרות ממד האורך הצנוע יוצעו המכוניות גם עם מרכב מחומש דלתות, כאשר הדלתות האחוריות מטפסות מעל הגלגלים ומגיעות ממש עד לקצה הרכב, מבלי להשאיר מקום לקורה C. אותן דלתות מצוידות בחלונות על ציר, פריט אותו פוגשים בד^כ רק במרכבי שלוש דלתות – ללא ספק אילוץ בשל מבנה הדלת. היצרנים מתגאים בעיצוב פנים צעיר ושובב שיעלה חיוך על פני הנוסע, כולל קונסולה מרכזית המוארת מבפנים בעת הדלקת האורות. אנחנו נחכה לבדיקה מגוף ראשון, בעיקר כדי לראות אם סיטרואן התגברו על בעיית איכות ההרכבה והחומרים בה נתקלנו ב-C3. תא המנוע הזעיר יאכלס את אחד מהמנועים הבאים – 1.0 ליטר מבית טויוטה, המפיק 68 כ^ס ו-9.5 קג^מ או מנוע HDI מבית PSA בנפח 1.4 ליטר, כאן בגרסת הספק מופחת – 54 כ^ס בלבד ו-13.3 קג^מ. מנוע הבנזין יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעוד מנוע הדיזל ישודך לתיבה ידנית בלבד. למרות ההבדל בהספקים, המהירות המרבית כמעט זהה – 157 קמ^ש בבנזין, 154 בדיזל. גם צריכת הדלק כמעט זהה – כמעט 22 ק^מ לליטר בבנזין, לעומת כ-25 ק^מ לליטר במנוע הדיזל – לא מעט בזכות המשקל הקל, החל מ-790 ק^ג. מבחינת פיז'ו מחליפה ה-107 את ה-106 המנוחה, למרות הבדל משמעותי של 25 ס^מ באורך הכללי, ששווקה בארץ בעבר. האם גם היורשת תמצא את מקומה לארצנו עוכרת הקטנות?