זה כבר הפך למסורת. כל שנה, לקראת סוף החורף, נאספים במנחת בעין-יהב עשרות חובבי ספורט מוטורי קצת אחר – הם לא חובשים קסדות או לובשים סרבלים מיוחדים, למעשה הם כמעט לא זזים מהמקום. אלו הם חובבי ה^על-שלט^ (או Radio Control בלעז) – טיסנים, מסוקים, מכוניות ובעצם כמעט כל דבר שיכול לטוס או לנסוע. ואל תתנו להעדר הגודל להטעות אתכם – מדובר בכלים מתוחכמים ועתירי טכנולוגיה, מהירים ובעלי כושר תמרון ומהמפעיל נדרשות יכולות מוטוריות גבוהות ביותר כדי להגיע לביצועים המרשימים. אותנו משך במיוחד דווקא המופע הצדדי – תחרות מכוניות על שלט בקטגורית ה^מונסטר^. אם יש לכם בראש תמונה של המכונית על-שלט שקיבלתם מהדודה במתנה ליום הולדת שש, תעשו ריסט ותסתכלו בתמונות. מדובר כאן במכוניות לכל דבר, עם יחס הספק משקל של בערך שני ק^ג לכ^ס בזכות מנועי בנזין עתירי הספק שעובדים בסל^דים סטרטוספריים – מה דעתכם על יותר מ-1000 כ^ס לליטר ב-40,000 סל^ד, למשל? פתאום המנוע של הונדה S2000 נראה כמו מנוע טרקטור עצל... ויש למכוניות הקטנות הללו גם מתלי עצמות עיצה כפולות עם בולמי קויל-אובר עם בולם זעזועים על בסיס שמן, כמו באוטו אמיתי, אפילו שניים כאלו לכל גלגל. ויש תיבה הילוכים אוטומטית ומבחר צמיגים רחב המאפשר התאמה מדויקת לאתגר העומד בפני המכונית. והסך-הכל נותן חבילה תזזיתית שמתרוצצת על מסלול המכשולים כמו ארנב של אנרג'ייזר שדחפו לו בקבוק טבסקו במקום בטריה – מזנק באוויר, מטפס שיפועים מופרכים ומתקל בחוסר פחד שיפועי צד מגוחכים. ולמה שיפחדו? במקרה של טעות הכלי מתהפך מספר פעמים, נעצר וממשיך, כאילו כלום לא קרה, לתקוף את המכשול הבא. בהחלט אפשר להבין מדוע הספורט הזה מושך המונים בשנים האחרונות. והוא מושך המונים, שלא יהיה לכם ספק. אלפי אנשים הגיעו בשבת האחרונה עד לעין יהב שבערבה ושילמו 40 ₪ לכרטיס כדי לשבת ולצפות במופע הטיסנים המרהיב או בתחרות רכבי ה^מונסטר^ – הרבה יותר אנשים מהממוצע באירועי ספורט מוטורי (ובכלל, בעצם) בארץ, ועוד בתשלום. והם קיבלו, לטעמי, תמורה מלאה לכספם. שואו צבעוני ומלהיב של מטוסי סילון זעירים (בהובלת נבחרת אורחים גדולה מגרמניה) שחצו את שמי הערבה בשאגה; של טיסנים אירובטיים שחוללו באוויר כאילו החוקים שמלמדים בטכניון לא קשורים אליהם; ומופע היתולי שכלל טיסנים בצורת מכשפה מעופפת, טנק, טלפון סלולארי (של סמסונג, אחת מנותנות החסות), מכונית (של סובארו, נותנת חסות אחרת) ועוד כמיטב הדמיון הפורה של אנשי הטיסנים. לפני שלוש שנים היה מדובר במפגש כמעט מחתרתי של חובבים שניצלו את האירוח של המועצה המקומית ואת מזג האוויר הנעים. השנה כבר היה מדובר בהפנינג המוני ומאורגן. איפה הם יהיו בעוד שלוש שנים? לא יודעים, אבל אנחנו נשמח לבדוק עבורכם.