סיאט לקחה מאד ברצינות את הצהרותיה לגבי עידן חדש בעיצוב. בראשית הגיעה האלטיאה, אחריה הדור החדש של הטולדו – ועכשיו, כמתבקש, הגיע תור הלאון. סיאט מציגה היום בז'נבה את הלאון הבאה – עדיין לא בגרסתה הסדרתית, אלא כ^אבטיפוס^ לפי הגדרתה. הלכה למעשה, מדובר במכונית הקרובה מאד לגרסה הסדרתית, אשר תושק ככל הנראה מאוחר יותר השנה – מן הסתם בתערוכת פריז. מבחינה מכנית אין כל הפתעות. הלאון מתבססת כרגיל על רצפת הגולף, וגרסת ז'נבה מצויידת במנוע ה-2.0 ל' FSI טורבו, בעל 200 כ^ס. למנוע משודכת כאן תיבת ה-DSG הרובוטית, ויחד מתקבלים ביצועים מכובדים – 6.9 שניות מ-0 ל-100, ומהירות מרבית של 236 קמ^ש. אבל המסר העיקרי כאן הוא העיצוב. הלאון שאבה מאפיינים ברורים ממכונית הקונספט ^סאלסה^ שהוצגה כבר בשנת 2000, והתוצאה היא האצ'בק 5 דלתות שמתקרבת לקופה בהופעתה – עם עיצוב מלא השראה ומרהיב-עין ששם בצל את הקומפקטיות האחרות בקונצרן פולקסווגן, הגולף וה-A3. פנים המכונית סודר בתצורת 2+2, מה שכמובן לא ישאר במכונית הסדרתית. גם חישוקי ה-^19 עם צמיגי 265/35 לא יגיעו לשלב הייצור. עוד מאובזרת מכונית התצוגה בלא פחות מארבע מצלמות וידאו, שלוש חיצוניות ואחת פנימית, שאת תמונותיהן ניתן לראות בשני צגים בתא הנוסעים.