מנועי שתי-פעימות הם בעלי יתרון בסיסי ומשמעותי על מנועי ארבע-פעימות – יחס הספק לנפח גבוה משמעותית. אבל מנועי שתי-פעימות מקובלים גם סובלים מאורך חיים מוגבל ויותר חשוב – צורכים דלק ומזהמים את האוויר פי כמה ממנוע ארבע פעימות בעל הספק מקביל. מסיבות אלו היה השימוש במנועי שתי פעימות מוגבל לאורך השנים בעיקר לכלי רכב דו גלגליים, בהם נדרש מנוע קטן וחזק, אולם גם משם נדחקים מנועים אלו לאט-לאט בשל תקנות זיהום אוויר הולכות ומחמירות. עכשיו מפציע סיכוי חדש לסוג מנועים זה להנצל מהכחדה, בדמות מנוע ניסיוני שהגתה חברת ריקרדו (Ricardo) הבריטית. מנוע החברה מציע שילוב מהפכני בין מנוע ארבע-פעימות למנוע שתי-פעימות – במנוע מיושמות טכנולוגיות מודרניות של שליטה בתזמון השסתומים ובהזרקת דלק ישירה כדי ליצור מנוע שיכול להחליף את פעימותיו ומשלב בעצם שני מנועים בגוף אחד. המנוע, שעד אתה נבחן רק בסימולציות מחשב, אמור לשלב ביצועים של שתי-פעימות עם חסכנות ופליטת מזהמים של מנוע ארבע-פעימות, ומתכנניו טוענים כי ניתן להגיע לצריכת דלק נמוכה ב-30% משל מנוע בנזין ארבע-פעימות קונבנציונאלי, כמו גם ליחס הספק משקל והספק נפח טובים בהרבה: מנוע בנפח 2.0 ליטר ייתן ביצועים מקבילים למנוע 3.0 או 4.0 ליטר ומנוע בנפח 1.0 ליטר ייתן ביצועים מקבילים למנוע 1.8 או 2.0 ליטר. למרות שההודעה לעיתונות, שיצאה לרגל התחלת השלב המעשי של הפרויקט שיכלול את בנית המנוע וניסויים נרחבים, לא כללה פירוט מדויק, אנו מניחים כי המנוע פועל כמנוע ארבע פעימות בשיוט ועובר לפעול כמנוע שתי-פעימות ברגע שנדרש ממנו הספק גבוה. מי שיביט בעיון בשרטוט המצורף, יבחין בוודאי כי אופן הפעולה של המנוע במצב שתי-פעימות שונה משמעותית מזה המוכר לנו במנועי בנזין שתי-פעימות המקובלים – כניסת ויציאת הגזים מחלל הצילינדר מבוקרים ע^י שסתומים באופן המוכר ממנועי ארבע-פעימות (או שתי פעימות דיזל) – מה שפוטר את בעיית שימון גל הארכובה ובעיות נוספות, אבל דורש סוג כלשהו של מדחס כדי לאלץ אוויר נקי להיכנס לתוך הצילינדר (אם כי גם נושא זה לא מוזכר במפורש בהודעה). האם מנוע זה הוא שיציל את מחזור שתי-הפעימות מהכחדה? רק בעוד 30 חודשים, עם השלמת בנית המנוע החדש והניסויים בו, נדע האם יש לו סיכוי מסחרי, או שכמו ניסיונות אחרים לבנות מנוע שתי-פעימות נקי, הוא יעלם לו בנבכי ההיסטוריה.