כשיש ב.מ.וו סדרה 3 חדשה, המתחרים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. וזה נכון במיוחד עבור לקסוס, ששמה לעצמה למטרה להתחרות במשפחתיות הפרימיום מגרמניה ובסדרה 3 בפרט – עם בחירה בהנעה אחורית ומנועי 6 צילינדרים טוריים, ברור מאד מי הייתה על הכוונת. כעת הדור השני של הלקסוס IS משנה במעט את הטקטיקה. לקסוס נוטשת את מנועי ה-6 צילינדרים-בטור לטובת מבנה מקובל יותר של V6. המנוע החדש הוא בנפח 2.5 ליטר שמציג נתון הספק נאה: 204 כ^ס. בנוסף מצטרף למבחר, לראשונה בלקסוס, מנוע דיזל. נפחו של זה עומד על 2.2 ליטר והוא מצויד במגדש המתבקש והזרקת מסילה משותפת האופנתית. גם כאן ההספק מכובד: 175 כ^ס, והמומנט בהתאם – 40.8 קג^מ (שיגיע בקרוב גם לאוונסיס). שני המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות, כאשר גרסת ה-V6 תציע גם תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות בעלת תפעול ידני. עיצוב ה-IS החדשה ממשיך את הקו שהוצג לא מזמן עם ה-GS הסאלונית ובלקסוס מדגישים את אבזור הבטיחות העשיר, כולל לא פחות מ-10 כריות אויר, כולל כרית (כפולה!) לברכיי הנהג,; מערכת PCS מבוססת רדאר המאתרת סכנת התנגשות ודורכת את מערכות הבטיחות; מערכת בקרת שיוט אקטיבית ופנסים קדמיים אדפטיביים. השיווק באירופה יחל בסוף שנת 2005 כאשר גרסת הדיזל תשווק החל משנת 2006.