לפני 7 שנים הציגה אודי בדטרויט את האולרואד קוואטרו קונספט הראשונה, מה שהביא זמן קצר אחריו את האולרואד הסדרתית. היתה זו סטיישטח חביבה על בסיס ה-A6 אוואנט, שבישרה את בוא אופנת ה'קרוסאובר' הרבה לפני שהמונח היה קיים. עכשיו, לאחר שהופיע דור חדש לאודי A6 וגרסת האוונט הוצגה לא מכבר, מתקרב גם תורה של האולרואד להתעדכן – ושוב אנו חוזים בקונספט המבשר על הדגם חדש בתערוכת דטרויט. ובכן שלא במפתיע, האולרוד-קונספט החדשה מתבססת על ה-A6 אוונט הטריה. העיצוב זהה למעט כמה מרכיבים האופייניים לדגמי קונספט: פנסי LED זרחניים, גריל מודגש ובולט (כאילו הגריל של ה-A6 הרגילה נחבא אל הכלים), גג שמש גדול וחישוקי ^19. הממדים זהים ל-A6 אוונט למעט כמובן בגובה, בו מוסיפה האולרואד-קונספט 6 ס^מ נוספים ומתנשאת ל-152 ס^מ. המנוע בדגם התצוגה הוא V8 TDI בנפח 4 ליטר, עם 286 כ^ס והרים של מומנט המשודכים לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. אודי טוענת כי זהו מנוע הדיזל V8 החזק ביותר שקיים (ונסלח לה על שדווקא על אדמת ארה^ב היא מתעלמת ממנועי פורד, קרייזלר ו-GM הקיימים בטנדרים הגדולים של החברות הללו והמוציאים כולם למעלה מ-300 כ^ס); יותר מעניינת היא העובדה כי זהו מנוע הדיזל V8 הראשון העומד בתקנות הזיהום יורו IV המחמירות. ההנעה כפולה, למי שבמקרה פספס את שמה של המכונית (כאילו, ^אולרוד קוואטרו קונספט^, כן?). הביצועים מרשימים למדי, 6.4 שניות מ- ל-100 ו-250 קמ^ש מוגבלים. האולרואד-קונספט מתהדרת במתלי אויר אדפטייבים עם יכולת שינוי מרווח הגחון בין 16 ל-21 ס^מ – יכולת שקיימת גם באולרוד הנוכחית. וכמובן אי אפשר בלי אלקטרוניקה, והרבה. חידוש מעניין הוא Audi Road Vision, מערכת המבוססת על חיישנים אופטיים המסוגלים לזהות את מצב הכביש. המערכת מתריעה לנהג בפני מצבים מסוכנים, כגון כורכר או ^קרח שחור^ על הכביש, ובנוסף מספקת פרמטרים נוספים למערכת בקרת היציבות, ESP, ולבקרת השיוט. עוד מוצגת באולורוד מערכת בקרת סטייה מנתיב, Audi Lane Assist, המעבירה רטט בהגה למקרה שהנהג סטה מנתיב הנסיעה (די דומה למערכת שהציגה סיטרואן ב-C4), ומערכת Audi Side Assist המשתמשת בחיישני ראדאר בצידי ואחורי המכונית כדי להתריע על כלי רכב אחרים המתקרבים באופן מסוכן. באודי טוענים שהמערכות האלקטרוניות יגיעו תוך מספר שנים לדגמים הסדרתים אך לא ברור אם הם יופיעו כבר בדור הבא של האולרואד הסדרתית שצפויה להיות מוצגת בקרוב.