אחרי מותו של מאוני בקטע הדירוג אתמול, בוטל הקטע היום לאופנוענים והם הוטסו לבאמאקו, בירת מאלי ונק' הסיום של היום. גם המכוניות והמשאיות העניקו היום כבוד אחרון לרוכב הענק והתחרו עם סרט שחור קשור למראה בתא הנהג. המסלול היום, באורך 586 ק^מ, הכניס את המתחרים למאלי, וכשהדיונות של מאוריטניה מאחוריהם חזרו ההפרשים להיות קטנים, ונראה כי הסיכוי להפתעות קטן. היום היה זה תורו של ז'ינייל דה-ויליירס בניסאן פיק-אפ הרשמי לנצח בקטע הראשון שלו השנה. למרות הניצחון, דה-ויליירס חסר סיכוי אמיתי לטפס מהמקום הרביעי בו הוא נמצא כרגע. עם פער של כמעט שלוש שעות מיוטה קליינשמידט שבמקום השלישי, רק קטסטרופה לאחד משלושת המובילים תארגן לו מקום על הפודיום. הבחירה של דה-ויליירס ^לתת את הכל^ דווקא היום ראויה לציון לאור העובדה שקבוצת ניסאן נשארה ללא משאית ה-T4 שלה, מה שאומר שהעזרה הטכנית שיוכלו מתחרי ניסאן לקבל הלילה (בסוף קטע מרתון) היא מוגבלת. מאחורי דה-ויליירס הגיעו בפערים קטנים צמד-מיצובישי מובילי הראלי, פטרהנסל ואלפנד. נראה כי שני אלו החליטו להוריד מעט את הקצב וללכת על בטוח, החלטה מובנת לאור הפער המבטיח בו הם מובילים בדירוג הכללי. כזכור, גם בשנה שעברה היה נראה כי קבוצת מיצובישי (אז עם פטרהנסל ומסואוקה) נוקטת באסטרטגיה דומה מרגע שחבריה הובילו בפער גדול. רביעי בקו הסיום היה ברונו סאבי, שהצליח לעבור את רומה בדירוג הכללי ולהתמקם במקום החמישי. אחריו הגיעו קרלוס סוזה בניסאן הישן שהתאושש מהטראומה שלשום, ויוטה קליינשמידט שסבלה מבעיות בגלגלים האחוריים (ולא פורט האם מדובר בפאנצ'רים סתם או במשהו מסובך יותר). כך או כך, תמונת ההובלה לא השתנתה בצורה משמעותית – הפערים עדיין גדולים ובלתי ניתנים לשינוי, אלא אם... דירוג יומי 1.דה-וויליירס (ניסאן) 2.פטרהנסל (מיצובישי), 3.01+ ד' 3.אלפנד (מיצובישי), 6.27+ ד' 4.סאבי (פולקסווגן), 8.06+ ד' 5.סוזה (ניסאן), 10.46+ ד' דירוג כללי 1.פטרהנסל 2.אלפנד, 0.20.01+ ש' 3.קליינשמידט (פולקסווגן), 0.40.26+ ש' 4.דה-וויליירס, 3.03.02+ ש' 5.סאבי (פולקסווגן), 8.43.27+ ש'