בראשית היה הקונספט, אותו ראינו בתערוכת דטרויט לפני שנה. לאחר מכן הכינה אותנו מיצובישי לבואה של האקליפס החדשה עם טפטוף של איורים ופרטים. עכשיו, בשעה טובה, נחשפת האקליפס הסדרתית במלואה בדטרויט. תזכורת: האקליפס הנוכחית היא מכונית אנמית למדי קיימת בשתי גרסאות, קופה וספיידר. הקופה הושקה ב-1990 (אז כתאומת ה^טאלון^ ממותג Eagle ז^ל של קרייזלר), הספיידר ב-97'. הדגם הנוכחי העומד לפנות את מקומו הוא הדור השלישי אשר הוצג ב-2000, ומוצע עם מנועי 2.4 ל' 4 ציל' ו-3.0 ל' V6 המניעים את הגלגלים הקדמיים. הדגם החדש מציע, קודם כל, עיצוב עדכני ואפילו דרמטי שנותר קרוב למדי לעיצוב דגם הקונספט מלפני שנה, כשבולטים בו האחוריים המעוגלים המזכירים במידת מה את האודי TT. הפלטפורמה חדשה לגמרי, עם בסיס גלגלים שהתארך במקצת מ-2.56 ל-2.57 מ' ואורך כללי שגדל מ-4.49 ל-4.56 מ'. השינוי העיקרי הוא במפשקי הגלגלים שהורחבו כך שהרוחב צמח בלא פחות מ-8 ס^מ ועומד על 1.83 מ'. שני המנועים הוחלפו, ושניהם כוללים טכנולוגיית MIVEC – הכינוי של מיצובישי לתזמון שסתומים משתנה. מנוע ה-4 ציל' הבסיסי שמר על נפח של 2.4 ל' אך ההספק עלה מ-147 ל-162 כ^ס; התיבות המוצעות הן ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים. ואילו את מקום מנוע ה-V6 תופס V6 גדול ומודרני יותר בנפח 3.8 ל', הקיים במספר דגמי מיצובישי בארה^ב (ומשמש בין היתר כבסיס למנוע דגמי הפאג'רו-אוו, שליטי הדאקאר). כאן מוציא המנוע 260 כ^ס ומשודך לתיבה ידנית 6 הילוכים (במקום 5 הילוכים בדגם היוצא), או אוטומטית 5 הילוכים (לעומת 4 הילוכים בדגם היוצא). עם נתונים אלו תוכל האקליפס החדשה להתמודד ראש-בראש מול מתחרות עדכניות כמו הניסאן 350Z, דבר שהדגם היוצא לא חלם לנסות. המשקל אמנם עלה בכ-100 ק^ג בגרסאות השונות, אך מיצובישי טוענת ליכולת דינמית משופרת משמעותית. בין היתר עלתה מידת החישוקים הבסיסית מ-^16 ל-^17, ויש אופציה גם ל-^18 שלא הוצעה קודם, בגרסאות ה-V6. בשלב זה לא הוצגה גרסת ספיידר פתוחה, שמן הסתם תגיע בעתיד.