בזמן האחרון רחשה הרשת שמועות על ותמונות ריגול של ה-M-CLASS החדש, גם אצלנו. היום יצאה מרצדס בהודעה רשמית והסירה את מעטה המסתורין, או לפחות את רובו. ה-M-CLASS החדש גדול משמעותית מקודמו – בסיס הגלגלים גדל בכמעט 10 ס^מ ל-291.5 ס^מ, אחד מבסיסי הגלגלים הגדולים בזירה, לפחות בזו האירופאית. ה-M החדש גם ארוך יותר ב-15 ס^מ ורחב יותר בשבעה. הממד היחיד שקטן הוא מימד הגובה, שירד בס^מ לא-ממש-משמעותי. התוצאה הסופית היא פרופורציות זורמות יותר, כפי שאפשר לראות בתמונות. העיצוב החיצוני שומר על מאפייני קודמו (למשל חלון הצד האחורי), ובמבט חטוף אפשר אפילו להתבלבל לרגע. אבל המראה הכללי פחות מרובע, יותר מעוצב ושרירי – שימו לב לבתי הגלגלים המודגשים, למשל. מבחינה מכנית ההודעה לעיתונות חושפת מספר הפתעות ומשאירה מספר פרטים חבויים: אופציות ההנעה תכלולנה ארבעה מנועים בשלב הראשון – שניים בנזין ושניים דיזל. הגרסה הבסיסית, ה-ML350, תקבל, כמו שניחשו כולם, את מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר שמותקן גם ב-E וב-SLK. גרסת ה-ML500 תירש מנוע מהדור הקודם – V8 בנפח 5.0 ליטר עם 306 כ^ס. לעומתם שני מנועי הדיזל חדשים לגמרי ושניהם בעלי שישה צילינדרים. הקטן יותר בנפח 2.8 ליטר ובעל הספק של 190 כ^ס. הגדול יותר הוא בנפח 3.2 ליטר ומספק 224 כ^ס. כמו תמיד במנוע דיזל, הסיפור האמיתי כאן הוא המומנט – 44.9 קג^מ בראשון, 52 קג^מ בשני. תיבת ההילוכים תהיה, כמו שניחשו כולם, ה-7G-TRONIC המוכרת של החברה. לפי דיווחים חיצוניים, מרצדס ה-ML החדש נוטש את שלדת הסולם של הדגם הקודם לטובת שלדה אחודה, ההודעה הרשמית משאירה נקודה זו בערפל. על יומרות השטח שומרת חבילת שטח שכוללת, מלבד מתלי אוויר מתכווננים ודיפרנציאלים ננעלים (מרכזי ואחורי) - אותם כבר ראינו - גם תיבת העברה בעלת יחס העברה נמוך! רכב הפנאי היחיד שמציע כיום תיבת העברה כאופציה הוא ה...גרנד-צ'ירוקי, שכידוע שייך לאותו קונצרן. עם מתלים מתוחים למצב ^שטח^ מרווח הגחון עומד על 29 ס^מ מכובדים. גם בלי חבילת השטח כוללת מערכת ההנעה הכפולה-קבועה, ה-4ETS, מערכת סיוע לגלישה במורד ומערכת עזר לזינוק וה-ABS כוללת מצב שטח לפעולה מחוץ לאספלט. מתלי האוויר הם אופציה גם בלי חבילת השטח. בגרסת הכביש הם עובדים בתיאום עם בולמי הזעזועים הנשלטים אלקטרונית כדי לספק שליטה משופרת בתנודות המרכב ולשפר את אחיזת הכביש. אל מערכת זו מצטרפת האלקטרוניקה הרגילה – ABS ו-ESP (בקרת יציבות) לשיפור הבטיחות הדינמית. בתחום הבטיחות הפאסיבית כולל ה-ML, מלבד אזורי קריסה ותכנון מודרני של תא הנוסעים, גם שש כריות אוויר, חלקן דו-שלביות, מותחני חגורות ושאר פריטים שהופכים כבר לסטנדרטיים. מה שייחודי למרצדס היא מערכת ה-PRE-SAFE שהגיעה מה-S – מערכת שמזהה מצב חוסר יציבות של האוטו, ומכינה את הנוסעים ותא הנהג לקראת תאונה אפשרית – מותחת חגורות בטיחות, מיישרת משענות, סוגרת את הגג (אם יש) וכו'. תא הנוסעים זכה, כך מרצדס, לשדרוג משמעותי באיכות החומרים וההרכבה – צעד מתבקש בהחלט. מעבר לכך שופר גם המרחב בכל הכיוונים ומרצדס טוענים למרחב ברמה של מכונית פאר. בהודעה לעיתונות מוצג סידור הכולל חמישה מושבים בלבד, ולא ברור אם גם הדגם החדש יוצע עם אופציה לשבעה מושבים. האם ה-ML החדש יעמוד ברמה הנדרשת מהכוכב המשולש? האם גם הוא יהיה להיט מכירות כמו קודמו? בשוק האמריקאי של היום, אלו שאלות חשובות מאוד למרצדס.