במבט ראשון ניתן לחשוב שהריינג'-רובר ספורט החדש שנחשף היום הוא פשוט גרסה של הריינג' הרגיל – כפי שלב.מ.וו יש גרסת ביצועים ל-X5, למשל. אבל לנד-רובר מתייחסים אל ה^ספורט^ כאל דגם חדש לכל דבר, החמישי בהיצע של המותג. תחליטו אתם אם יש לך הצדקה. ה^ספורט^ מציע מספר שינויים מהותיים לעומת הדגם הרגיל, ובעל יעוד-כביש יותר מכל לנד רובר עד היום. הוא יושב על בסיס גלגלים שקוצר משמעותית, ב-14 ס^מ לעומת הריינג' הרגיל. בראש היצע המנועים נמצא מנוע חדש עבור לנד-רובר והחזק ביותר שהופיע במותג עד היום: הגרסה בעלת מגדש-העל של מנוע ה-4.2 ל' V8 של יגואר, כאן עם עם הספק מירבי של 390 כ^ס ומומנט של 56.1 קג^מ. שאר המנועים בהיצע מגיעים מהדיסקו החדש (דהיינו גם הם מיגואר במקור), ולא מהריינג' רובר (דהיינו מב.מ.וו) – 4.4 ל' V8 בנזין ו-2.7 ל' V6 טורבו-דיזל. כל המנועים מגיעים עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים. ה^ספורט^ זוכה למערכת מיתלים מתקדמת המכונה Dynamic Response, היודעת להגיב לכוחות משתנים בזמן פניות - נראה כמו גרסה עדכנית למערכת ה-ACE מהדיסקברי הקודם. מהידיעה עולה כי יתכן וגם הדיסקו החדש יקבל מערכת כזו בקרוב. המערכת ניתנת לניתוק בעת נסיעת שטח כדי לאפשר פעולת מיתלים ^חופשיה^. בנוסף למערכת זו קיבל ה^ספורט^ גם מיתלים מונמכים ומוקשחים לעומת הריינג' הרגיל. הגרסה המוגדשת מקבלת בלמים משודרגים, עם קליפרים בני ארבע בוכנות מתוצרת ברמבו. עם זאת, לנד רובר עדיין שומרת על יכולת גבוהה בשטח – מערכת ה-Terrain Response של הדיסקברי, אשר מאפשרת בחירה בין חמישה מצבי נהיגה לפי סוגי הקרקע מופיעה גם כאן, ובמערכת ההנעה עדיין ניתן לבחור ביחס Low. העיצוב החיצוני עבר שינויים קלים, ביניהם שמשה קדמית בעלת שיפוע גדול יותר והחלקת פנלים שונים לשיפור זרימת האויר. סידור פנים שונה סביב הנהג, ומעוצב יותר כמו מכונית ספורטיבית מאשר כ-SUV, עם קונסולה מרכזית גבוהה. הדגם החדש יערוך את הופעת הבכורה העולמית בתערוכת דטרויט הקרובה, ויצא לשוק במהלך 2005.