דגם הסלון של מרצדס, ה-E-Class, מקבל מנוע חדש ומודרני. המנוע החדש, V6 בנפח 3.5 ליטר, הוא חדש יחסית והופיע לראשונה לפני כשנה ברודסטר של החברה, ה-SLK. המנוע החדש יחליף את מנוע ה-V6 הותיק של החברה בנפח 3.2 ליטר ושם הגרסה ישונה בהתאם ל-E350 במקום E320. המנוע החדש הוא מודרני לעילא ומציג מפרט טכנולוגי עמוס, כולל תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה והפליטה (בד^כ התזמון המשתנה הוא לשסתומי היניקה בלבד) וסעפת יניקה בעלת אורך משתנה. המנוע החדש לא רק חזק בהרבה מהמנוע הקודם (272 כ^ס, כמעט 50 כ^ס יותר מהמנוע הישן, ורק 34 כ^ס פחות ממנוע החמישה ליטרים הבכיר) אלא גם בעל מומנט משופר (35.6 קג^מ במקום 32.1, כולם זמינים מ-2,400 סל^ד!) ואפילו צריכת דלק משופרת. לצריכת הדלק המשופרת, כמו גם לביצועים העדיפים (6.9 שניות למאה, במקום 7.7 ועדיפות קלה במהירות הסופית) תורמת גם תיבת ההילוכים – המנוע החדש מזווג לתיבת ה-7G-TRONIC, גם היא חדשה יחסית בהיצע של מרצדס, שמציעה שבעה יחסי העברה. מעניין לדעת כי מרצדס מציעה היום שני מנועים שונים שזוכים לכינוי ^350^, המנוע המוזכר כאן ומנוע V6 בנפח 3.7 ליטר, נגזרת של מנוע החמישה ליטרים, המותקן בדגמי ה-S, SL וה-ML. דווקא המנוע הקטן נהנה מהספק עדיף (לעומת 245 כ^ס של ה-3.7), כנראה בזכות תכנון מודרני יותר.