פחות מ-9,500 מכוניות חדשות נמסרו למגזר הפרטי (לא כולל מוניות וגורמי ביטחון) בחודש ספטמבר, הנתון הנמוך ביותר מאז אפריל, אז יצרה ההמתנה לדגמי 2005 האטה במסירות. שורש הירידה, בשיעור של יותר מ-30% לעומת אוגוסט, נעוץ להערכתנו בשילוב של תקופת החגים שחלה בחודש ספטמבר עם השביתה בנמלים בחודש אוגוסט, שפגעה בזמינות כל הרכב למסירה בספטמבר. למרות כל האמור לעיל, הנתונים המצטברים מאז תחילת השנה עדיין מראים גידול משמעותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד – בשלושת רבעי השנה הראשונים של 2004 נמסרו בישראל כ-102,000 כלי רכב, נתון המהווה גידול של כ-20% לעומת נתוני 2003. מוליכת טבלת המסירות מתחילת השנה היא, כמובן, מאזדה. במקום השני, בפער גדול ממאזדה אבל גם מטויוטה שבמקום השלישי, נמצאת יונדאי. פורד הוא המותג הארופאי המוביל (וכמובן שייך לאותו יבואן כמו מאזדה) ורנו סוגרת את החמישיה הפותחת. הנתונים החודשיים, שהנם בעלי משמעות קטנה יותר באופן טבעי, כוללים הפתעה קטנה – טויוטה מתייצבת בראש המסירות (וזה החודש השני ברציפות שבו מאזדה מסתפקת במקום השני, אחרי שבאוגוסט הקדימה אותה יונדאי), כשאחריה נמצאות מאזדה ויונדאי, בסדר הזה. במקום הרביעי, בפער גדול מהמובילות, נמצאת שברולט (מדורגת שישי בנתונים המצטברים) כשאת החמישיה סוגרת פורד. נתוני מסירה מצטברים (ינואר-ספטמבר): 1.מאזדה – 18,852 2.יונדאי – 14,478 3.טויוטה – 9,988 4.פורד – 7,611 5.רנו – 6,745 נתוני מסירה לחודש ספטמבר: 1.טויוטה – 1,356 2.מאזדה – 1,289 3.יונדאי – 1,104 4.שברולט – 653 5.פורד – 553