רשימה מכובדת של 40 שיאי מהירות נקבעה על-ידי זוג מכוניות מאזדה RX-8, במסלול הניסויים פאפנבורג בגרמניה. מדובר במסלול אובאלי בהיקף של 12.3 ק^מ. צוות בינלאומי של 15 עיתונאים נהג במכוניות, באירוע שנערך תחת פיקוח איגוד הספורט המוטורי הגרמני. השיאים כוללים פחות או יותר את כל האפשרויות, החל ממהירות אחרי שמינית מייל מעמידה וכלה במהירות ממוצעת על פני 24 שעות. אחת המכוניות היתה סדרתית לחלוטין, אחת מבין שלוש מכוניות שנבחרו על-ידי נציגי האיגוד הגרמני; מנועיהם של השלוש ותיבות ההילוכים נאטמו, ומכאן ואילך כל שלבי האירוע נערכו תחת פיקוח צמוד של האיגוד. מכונית זו הוגדרה כקטגוריה A של ה-FIA, ^מכוניות סדרתיות^; השינויים היחידים שנערכו בה היו בטיחותיים – מושב-מירוץ עם רתמה תואמת וכלוב התהפכות. המכונית השניה שנטלה חלק באירוע משתתפת באופן קבוע בסדרת מירוצי נשים בבריטניה, והיא נבדלת מהדגם הסדרתי בחישוקי ^19 ובמיכל דלק נוסף. היא שוייכה לקטגורייה B של ה-FIA, ^מכוניות מיוחדות^. דווקא המכונית הסדרתית היתה מהירה ביותר: היא השיגה מהירות ממוצעת של מעל 215 קמ^ש. המכונית השניה השיגה מהירות ממוצעת של מעל 212 קמ^ש. השיאים נקבעו למרות כשעה בה ירד גשם והרטיב את המסלול. שתי המכוניות צוידו בצמיגי קומהו. רשימת השיאים היתה מרשימה אותנו יותר אילו לא היה מתברר שמדובר בשיאים ספציפיים למכוניות מקבוצה 6 במסגרת הקטגוריות שלהם – קבוצה המוגדרת כמכוניות בעלות מנועים רוטוריים, ללא טורבו. מאחר וה-RX-8 היא המכונית היחידה בעולם בייצור סדרתי בעלת מנוע רוטורי, לא מפליא לגלות כי השיא הקודם ל-24 שעות נקבע עוד בשנת 1991, במהלך מירוץ 24 השעות של לה-מאנס – גם הוא על-ידי מכונית מאזדה, אם כי אז היה מדובר במכונית מירוץ לכל דבר ועם נהגי מירוץ מקצועיים מאחורי ההגה. לסיכום, הישג יפה עבור מאזדה, ובהחלט עדות לעמידות המנוע הרוטורי של ה-RX-8 – אבל קשה לנו להתעלף. לא ממש חוכמה לקבוע שיא כשאין מול מי להתחרות.