התמסחרות המושג האמר והפיכתו למותג השטח של ג'נרל מוטורס, היא עובדה קיימת, נרצה או לא נרצה. הרצון הרב של הציבור הרחב להתנהל ברכב עטור התהילה הצבאית (או לפחות בזה הדומה לו) הביאו את ג'נרל מוטורס לפתח את ההאמר H2. הצלחתו של זה שכנעה את GM להמשיך והם חשפו לפני שנה את הקונספט H3T, טנדר ^האמרי^ מוקטן. עכשיו הגיע הזמן לדבר האמיתי, בתצורת SUV פופולרית. ה-H3 החדש מתבסס, כמו ה-H2, על פלטפורמה קיימת, במקרה זה של השברולט קולוראדו/GMC יוקון מה שמאפשר מימדים קומפקטים יחסית. האורך של ה-H3 צנוע למדי, 439 ס^מ בלבד אך הרוחב הנכבד, 190 ס^מ, והגובה, 183 ס^מ, מוודאים קבלת פרופורציות משפחתיות מקובלות. גם בעיצוב אי אפשר לטעות לרגע - החזית המוכרת, הקווים המלבניים, חלונות הצד הקטנים, צמיגי ענק (קוטר ^33) וסרחי העודף המינימליים שמאפשרים לו זוויות מרכב טובות (40 מעלות גישה, 37 נטישה). מנועו של ה-H3 נלקח אף הוא מהקולוראדו ומדובר במנוע 5 צילינדרים בטור בנפח 3.5 ליטר (נגזרת של מנוע ה-4.2 ליטר שש ציל' בטור שנמצא, למשל, בטריילבלייזר) המפיק 220 כ^ס ו-31.2 קג^מ. בעתיד צפוי ככל הנראה גם מנוע דיזל, אם כי לא נמסרו כל פרטים בנושא. ה-H3 מציע בחירה בין תיבה ידנית בת 5 מהירויות או אוטומטית בת 4 מהירויות שמעבירות את הכוח לתיבת העברה מתוחכמת שמאשפרת 4 מצבים – הנעה כפולה ביחס העברה גבוה, הנעה כפולה ביחס העברה גבוה עם דיפרנציאל מרכזי נעול, הנעה כפולה ביחס העברה נמוך עם דיפרנציאל מרכזי נעול והנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי ואחורי נעולים. בג'נרל מוטורס מתגאים גם ביכולת הצליחה של ה-H3: עומק של 40 ס^מ ב-32 קמ^ש ועומק של 61 ס^מ ב-8 קמ^ש וכל זאת על מנת להבהיר שה-H3 הוא אולי הקטן והמתורבת שבמשפחה אך עדין מציע יכולת שטח בלתי מבוטלת. אבל אליה וקוץ בה – התבססותו של ה-H3 על הקולראדו מכתיבה שימוש במתלה אחורי עם קפיצי עלים, סבא H1 מסמיק מבושה.