וולוו מנסה להעניק לנו מבט אפשרי לעתיד עם המכונית הזו, העונה לכינוי 3CC, אשר מוצגת החל מהיום בשנחאי שבסין במסגרת אירוע ה-Challenge Bibendum השנתי של מישלין. ה-3CC הקומפקטית (אורך 3.90 מ', רוחב 1.62 מ', גובה 1.32 מ') מונעת על-ידי מערכת חשמלית, המובססת על מצברי ליתיום-איון – דומים בעקרון לאלו המשמשים למשל במחשבי לפטופ מודרניים. המצברים הקטנים והקלים יחסית ארוזים בתוך רצפת סנדוויץ' ובכך מסייעים לשמור על ממדים קומפקטיים ומשקל נמוך. מערכת ההנעה מקבלת סיוע בטעינה ממערכת הבלמים (Regenerative braking) כמקובל במכוניות היברידיות – אלא שכאן אין מנוע בעירה-פנימית נוסף. למרות זאת, הביצועים מרשימים למדי: המומנט שמספקת יחידת הכוח דומה לזה של מנוע ה-T5 של וולוו, בתחום סל^ד של 0-3,500. כתוצאה מכך, ובזכות משקל קל במיוחד, המכונית מאיצה מעמידה ל-100 קמ^ש בתוך כ-10 שניות, והמהירות המירבית מעל 135 קמ^ש – וכל זאת, כמובן, ללא זיהום סביבה כלל. טווח הנסיעה בתנאים אידאליים יכול להגיע עד מעל 300 ק^מ, בין היתר בזכות תכנון אוירודינמי מתקדם. בגלל המשקל הקל, אגב, ובשל הסיוע שהם מקבלים ממערכת הטעינה הרגנרטיבית, הבלמים מתפקדים היטב למרות שאינם מתוגברי-כוח. התכנון הפנימי מעניין בפני עצמו: עקב זנבה הצר של המכונית, תצורת הישיבה היא 2+1, כאשר מאחורי הנוסעים הקדמיים ניתן להושיב נוסע מבוגר אחד או שני ילדים. דלתות המכונית נפתחות כלפי מעלה, והפנל המרכזי זז כדי להקל על הגישה. גם המושבים זזים להקלת הגישה למושב האחורי. עוד נקודה מעניינת: המתגים מופעלים ללא מגע, באמצעות חיישני קרבה המזהים כאשר אצבע מגיעה למרחק 5 מ^מ מהם... ה-3CC היא פרי יצירת אנשי ^מרכז החשיבה^ של וולוו בקליפורניה. מטרתם היתה ליצור מכונית-עתיד שתהיה לא רק נקיה ובטוחה, אלא גם תספק ריגוש בנהיגה. בין היתר היא מצויידת בצמיגי מישלין ספורטיביים במידות 215/45, על חישוקי ^18.