טויוטה הכריזה בשבוע שעבר על פרוייקט חובק-עולם חדש, IMV – ראשי תיבות של International Multi-purpose Vehicle. מטרת הפרוייקט היא פיתוח וייצור מחוץ ליפן של כלי רכב לשוק הכלל-עולמי, בהיקף האמור להגיע ל-500,000 יחידות בשנה כבר ב-2006. הייצור יתבצע בארבע מדינות, כאשר שווקי הייצוא יכסו לא פחות מ-140 מדינות! תאילנד תהיה אחראית ליותר ממחצית הייצור, עם 280,000 יחידות מתוכן מחצית מיועדת לייצוא, כאשר בנוסף ישתתפו בפרוייקט גם מפעלי טויוטה בארגנטינה (60,000 יחידות בשנה, מתוכן 45,000 לייצוא), דרום-אפריקה (60,000, מתוכן 30,000 ליצוא) ואינדונזיה (90,000 יחידות, רובן לשוק המקומי). הדגם הראשון שהוכרז, ואשר גם ייוצר בכמויות הגדולות ביותר, הוא ה^היילקס ויגו^, הדור הבא של הטנדר הקשוח המוכר לנו, אשר ייוצר בתאילנד ויתפוס כ-12% מכלל הייצור במסגרת פרוייקט IMV. זהו גם הדגם הראשון של טויוטה שמפותח ומיוצר כולו מחוץ ליפן. הויגו מציע ממדים גדולים משמעותית משל ההיילקס הנוכחי, עם בסיס גלגלים של 3.08 מ' ואורך של 5.13 מ'. טויוטה שמה דגש על התנהגות ונוחות כשל מכונית – בהחלט שינוי לעומת היילקסים קודמים – יחד עם חידושים מהותיים בתחום ההנעה. בנוסף למנוע הטורבו-דיזל הבסיסי המוכר לנו, 2.5 ל' 102 כ^ס, יוצע גם המנוע הזה בתוספת אינטרקולר והספק של 120 כ^ס, ובראש ההיצע – 3.0 ל' בעל 163 כ^ס ומומנט של 34.6 קג^מ. בכל המנועים תתקבל צריכת דלק משופרת (בין היתר בזכות תכנון אוירודינמי יעיל יותר, עם מקדם גרר מפתיע של 0.37 בלבד), ופעולה שקטה יותר לרווחת הנוסעים. החדשות הטובות עבורנו הן שתמסורת אוטומטית תוצע במרבית הדגמים. עוד חדשות טובות הן שרמת האבזור הסטנדרטי שופרה משמעותית – ואילו המחירים של הדגם החדש נמוכים בכ-10% משל הנוכחי, בתאילנד על כל פנים.