השם ^אוטו-דלתא^ מוכר היטב לכל מי שעוקב אחרי אליפות מכוניות הטורינג הארופאית. זו הסדנא שמריצה את האלפא 156GTA הרשמיות להישגים מכובדים באליפות. כעת מציגה אוטו-דלתא את גרסת הכביש למכונית המרוץ, או יותר נכון פרטים ראשונים כדי לגרות לנו את התאבון... הדבר הראשון שקופץ לעין במפרט של ה-156 אוטו-דלתא הוא המנוע. זה זהה למנוע שמורכב ב-147 שהציגה החברה לפני פחות משנה – מנוע ה-GTA בנפח 3.2 ליטר עבר הגדלה ל-3.7 ליטר וטיונינג אוהב שכלל הגדלת שסתומים, החלקת מעברים (^פורטינג^), ושינויים במחשב המנוע. מצנן שמן התווסף כדי לעזור למנוע להיפתר מעודפי החום שנוצרים בזמן הפקת 328 כ^ס, הספק המנוע המשופר. כל ההספק הזה עובר לגלגלים הקדמיים (!) דרך תיבת סלספיד משופרת ומחוזקת. על מנת להתמודד עם הכוח העצום בגלגלים הקדמיים עברה ה-GTA כיול מתלים מחודש – גיאומטרית המתלים שונתה, מפשק הגלגלים הורחב, הקפיצים קשיחים יותר והמוטות המיצבים עובו. מערכת הבלימה שודרגה גם היא – מלפנים הותקנו דיסקים מאווררים ומחורצים בקוטר 355 מ^מ (!) עם קאליפרים בני 6 בוכנות (!!), מרכיבי מכוניות-על למהדרין. את הקשר עם הכביש משלימים צמיגים במידות 235/40 שנעולים על חישוקי ^18 יפיפיים בעלי חיבור של אום אחד מרכזי, ממש כמו במכוניות המסלול. גם העיצוב זכה לטיפול, אם כי עדין יחסית למקובל ברפליקות מסלול (אולי מתוך הכרה בבסיס המוצלח כל כך) – ניפוחי כנפיים עדינים, פגוש קדמי עם כונס אוויר מוגדל, פגוש אחורי שונה שמאכלס את ארבעת פתחי המפלט, פנסים שקופים וספוילר זעיר. המראה הסופי בהחלט מעביר, לטעמי, את המסר האגרסיבי, למרות שאין שם כנף אחורית בגודל של מנחת מסוקים... אוטו-דלתא עדין לא פרסמו מפרט טכני מלא, אפשרויות אבזור ומחיר ל-156 הקרבית, אבל פנקס ההזמנות כבר פתוח לרווחה בסוכנות החברה בלונדון. ולא, לא צלצלתי לסמל^ת לברר אם יביאו אותה לארץ...