לפני שנתיים הציגה אופל את ה-GTC, קופה-האצ'בק נאה, שהייתה רמז לדור החדש של האסטרה. אנשי אופל טענו לגביו שיהיה מרגש הרבה יותר הן מבחינה עיצובית והן מבחינה דינמית מהדור הפורש של האסטרה, ועיצוב מכונית הקונספט היה אמור להיות ההוכחה. אבל אז הוצגה האסטרה בגרסת 5 דלתות - עם עיצוב הרבה פחות מוצלח, ולדעתי גובל במכוער... עכשיו אופל חושפת את ה-GTC (או בעברית - gran turismo compact), גרסת שלוש 3 הדלתות של האסטרה. ואנחנו חצויים – מצד אחד היא יפה בהרבה מהאסטרה מחומשת הדלתות, אבל גם הרבה פחות יפה ממכונית התצוגה, כנראה בגלל אילוצי ^קו עיצוב משפחתי^. ה-GTC מעוצבת באופן ספורטיבי יותר מגרסת חמש הדלתות, על גבול הקופה. קו חלונות הצד גבוה ומעוגל, המותניים מודגשות וקורה C מזכירה את גרסת ה-3 דלתות של הרנו מגאן. גם המידות שונות מגרסת ה-5 דלתות – ה-GTC נמוכה, כצפוי, ב-5 ס^מ מגרסת 5 הדלתות וגובהה 141 ס^מ, אך היא גם ארוכה יותר, במפתיע, ואורכה עומד על 428 ס^מ. הבסיס המכני של ה-GTC זהה, ככל הנראה, לאחותה מחומשת הדלתות, אותו היצע מנועים עם חמישה מנועי בנזין ושלושה מנועי טורבו דיזל מסילה משותפת, בהספקים שבין 90 ל-200 כ^ס (בגרסת הבנזין טורבו החזקה). גם ה-GTC מציעה את אפשרות כיוון המתלים האלקטרונית בהתאם לסגנון הנהיגה, כולל מצב ספורט שבו המתלים עוברים למצב קשיח יותר, תגובת המצערת וההגה מתחדדים ונקודות החלפת ההילוכים בגרסאות האיזיטרוניק והאוטמטיות משתנות לסל^ד גבוה יותר. בסך הכל – לא רע, רק חבל שגרסת התצוגה יצרה בנו תקווה ל-^טוב מאוד^...