במסגרת ההתחדשות הכללית והבראתה המדהימה של ניסאן מהמשבר בן הייתה שרויה עד לפני שנים ספורות, חשפה החברה בסוף השבוע שעבר מספר דגמים חדשים לשוק היפני. אבל חלקם יגיעו גם לאירופה, ואולי אף אלינו. הראשונה והמעניינת מכולן היא הטידה (Tiida), למעשה מחליפת האלמרה שנראתה כבר בעבר כדגם תצוגה. לא קשה לנחש מה המקור של הטידה: העיצוב מסגיר זאת מיד, עם קשר ברור לרנו מגאן הנוכחית. השתיים אכן חולקות רצפה משותפת. ביפן תצוייד המכונית – כמקובל שם – במנועי 1.5 ו-1.8 ל', אך באירופה המנועים יהיו שונים. עוד נחשפה גרסת סדאן, הטידה לאטיו (Tiida Latio). אגב, ניסאן שוקלת לשווק את הטידה בארה^ב, כדגם עממי בסיסי לצעירים. ואם הטילדה היא רנו מגאן ביפנית אזי הנוט (Note, צליל באנגלית) היא המקבילה לרנו מודוס, עם שינויי עיצוב כמו חרטום ניסאן אופייני שמזכיר את המייקרה ושיווקו יחל בתחילת 2005. עוד הוצג מיניואן על גבול הסטיישן בשם ^להפסטה^ (Lafesta), מאופיין בקווי עיצוב קובייתיים אך מעוגלים. בראש הדגמים החדשים נמצאת הפוגה (Fuga), שהיא בעצם גרסת ניסאן לאינפיניטי M45 שהוצגה בתערוכת ניו יורק השנה. הפוגה מצויידת במנוע ה-3.5 V6 המוכר, כאן בגרסת 280 כ^ס. ואם כבר הזכרנו את המוראנו, ובכן הקרוסאובר המצליח של ניסאן בצפון אמריקה (למעלה מ-80 אלף יחידות מאז תחילת השיווק בשנת 2002), אשר מגיע גם לאירופה כפי שדיווחנו לא מכבר, יתחיל להמכר גם ביפן.