חברת הסקרים J. D. Power פרסמה השבוע את תוצאות מחקר האמינות שלה, Vehicle Dependability Study, הנערך בארה^ב מדי שנה. המחקר מבוסס על תשאול קרוב ל-50,000 נהגים, ומתייחס לתקלות שאירעו במרוצת השנה האחרונה במכוניות בנות 3 שנים, דהיינו דגמי 2001. בראש הדירוג נמצא שוב מותג היוקרה של טויוטה, לקסוס, עם 162 תקלות ל-100 כלי רכב – זאת לעומת ממוצע כללי של 269 תקלות לגבי כל המכוניות שהשתתפו במחקר (זהו גם שיפור קל לעומת התוצאות בשנה שעברה, 163 תקלות). זו השנה העשירית ברציפות (!) שלקסוס נוטלת את המקום הראשון במחקר זה. כצפוי, גם מותגי יוקרה יפניים אחרים מאכלסים את הצד העליון של הטבלה, אבל פרט ללקסוס הם רשמו עליה קלה במספר התקלות המדווחות – וירידה בדירוג. לעומת זאת, דווקא מותגים אמריקניים מפתיעים לטובה. כך, למשל, למקום השני עלתה ביואיק, מהמקום השלישי בשנה שעברה, בעוד אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, יורדת למקום השלישי. שתיהן, אגב, השיגו תוצאות פחות טובות מאשר במחקר של 2003. מותגי היוקרה של פורד ו-GM, לינקולן וקאדילק, מדורגים במקומות 4 ו-5, שיפור לעומת 7 ו-8 (אך בסדר הפוך) ב-2003, עם ירידה תואמת במספר התקלות. לעומת זאת, פורשה רשמה ירידה גדולה ומפתיעה, הן באמינות – 240 תקלות לעומת 193 בלבד ב-2003 – והן בדירוג, עם צניחה מהמקום הרביעי אשתקד למקום עשירי השנה. הונדה (מקום 6) הקדימה לא רק את יריבתה המושבעת, טויוטה (8) אלא גם את מותג היוקרה שלה-עצמה, אקורה (מקום 7); אצל הונדה נרשם שיפור הן במיקום והן במספר התקלות לעומת 2003, אצל שתי האחרות – ירידה במיקום וגידול קל במספר התקלות. ב.מ.וו וסאאב הם מותגי-היוקרה האירופים היחידים שהשיגו דירוג מעל הממוצע הכללי, למרות עליה קלה במספר התקלות המדווחות. בשנה שעברה היתה עימן גם יגואר במחצית העליונה של הטבלה, אך לא הפעם, לאחר שרשמה עליה דרמטית במספר התקלות המדווחות – מ-247 ל-100 כלי רכב ב-2003 (מקום 11), ל-310 תקלות ומקום 25 בלבד. ובכלל, לקונצרן פורד יש סיבה טובה לבדוק מה קורה בקבוצת מותגי היוקרה (למעט לינקולן): בעוד המותגים ה^עממיים^, פורד, מרקורי ומאזדה, משיגים כולם שיפורים לעומת 2003, הרי שיגואר, וולוו ולנד רובר ירדו בדירוג ועלו בתקלות. בנוסף ליגואר כפי שכבר פורט, אצל וולוו (מקום 30 מתוך 37 מותגים) נרשמו 346 תקלות לעומת 330 ב-2003, כאשר דורגה 29, ואילו לנד-רובר ירדה מהמקום הלפני-אחרון אל המקום האחרון, עם לא פחות מ-472 תקלות, זאת לעומת 441 ^בלבד^ ב-2003. אנשי פורד יכולים להתנחם בכך שגם בארזים אחרים נפלה שלהבת – אודי ומרצדס שייכים גם הם למותגי-יוקרה האירופיים שהשיגו תוצאות לא מחמיאות, ודירוג מתחת לממוצע הכללי – כמו בשנה שעברה. ב-2003 נרשמו לשתיהן 318 תקלות; השנה חל שיפור אצל אודי (ל-295) ונסיגה למרצדס (ל-327 תקלות). גם לא כל המותגים היפניים הצטיינו. למעט טויוטה והונדה, כל יתר המותגים היפניים ה^עממיים^ השיגו תוצאות מתחת לממוצע (דהיינו יותר תקלות מהממוצע). ניסאן מדורגת קרוב ל^קו המשווה^ עם מקום 17 ו-280 תקלות, אך מתחתיה מדורגות מאזדה (מקום 19, 295 תקלות), סובארו (288 תקלות, מקום 20), מיצובישי (29, 327 תקלות), סוזוקי (מקום 31, 365 תקלות) ואיסוזו (מקום 34 ו-393 תקלות). בחלוקה לפי קונצרנים, דהיינו קבוצות מותגים השייכות לאותו יצרן, ניצבת טויוטה (מותגי טויוטה ולקסוס) במקום הראשון, לפני הונדה (הונדה, אקורה), פורשה ו-GM. זה האחרון הוא הקונצרן האמריקני היחיד שהשיג תוצאה טובה מהממוצע. המחקר מדרג גם דגמים ספציפיים, בחלוקה לפי 17 קטגוריות. כאן שוב הצטיינה קבוצת טויוטה, עם שבעה מקומות ראשונים – אך אשתקד השיגה הקבוצה תשעה מקומות ראשונים. הונדה, פורד ו-GM השיגו מקומות ראשונים ב-3 קטגוריות, וקרייזלר – בקטגוריה בודדת. המחקר מציין שיפורים דרמטיים שחלו בתוצאותיהם של דגמים אמריקניים, כמו למשל הטנדר הכבד של GMC, סיירה HD, שהשיג שיפור של 30% וזכה במקום הראשון בקטגורייה שלו. את הטבלאות המפורטות ניתן לראות בתמונות משמאל.