בבדיקה טכנית מיוחדת, שערכו אנשי FIA ברכב של בריל לאחר סיום המרוץ בפורטוגל, התגלה מוט מייצב קדמי בקוטר שונה מהקוטר שמופיע בנתונים של ה-FIA, ואיציק בריל נפסל. את הודעת הפסילה קיבל בריל, שכבר היה בדרך חזרה הביתה, בטלפון וערעור הוגש מיד בעזרת נציגי מיצובישי. התגלגלות האירועים מעלה מספר סימני שאלה – הרכב נבדק בבדיקות הרגילות, ועבר. לאחר מכן, לאחר סיום המרוץ, נבדק הרכב בבדיקה מעמיקה יותר, כזו שעוברים רק מספר רכבים שנבחרים אקראית, ועבר. רק בבדיקה מיוחדת לאחר הפודיום (שלא ברור מי יזם אותה ולמה), נבדק, ספציפית, המוט המייצב ונמצא בקוטר חריג – 31 מ^מ במקום 29 מ^מ – מה שהוביל לפסילה. אם כאן אתם מנענעים ראשכם בצער אבל מפטירים ^אין מה לעשות, חוקים זה חוקים וזו הקטגוריה הסטנדרטית^, אז ההמשך הוא במיוחד בשבילכם – מתברר שמדובר במוט המקורי, זה שהגיע על הרכב מהמפעל ביפן. אז מה קורה פה? מבירור של אנשי מיצובישי ישראל (שהם גם הספונסר העיקרי של איציק בריל) עם החברה האם, מתברר כי בפאג'רו קינג המיועדים למזרח התיכון מותקן, במקור, מוט מייצב עבה יותר מאשר באלו המיועדים לאירופה, וזו הסיבה לחריגה מהגדרות ה-FIA (שמשום מה בחרו לישר קו עם הסטנדרט האירופאי, ולא עם זה של מעצמת הספורט המוטורי בלב המזרח התיכון...). אנחנו נעדכן אתכם ברגע שתגיע התשובה לערעור.