בסוף השבוע פרסמה חברת מחקרי דעת הקהל J.D. Power תוצאות של סקר נוסף בתחום הרכב, אשר בוצע בארה"ב. הפעם מדובר בסקר איכות ראשונית, Initial Quality Study או IQS בקיצור, אשר בוחן את כמות התקלות המדווחות למכוניות בשלושת החודשים הראשונים לעלייתן על הכביש. הסקר כלל מעל 50,000 נהגים. המסקנה הראשונית מן הסקר היא עלייתן של יצרניות קוריאה בדירוג. הגדילה לעשות יונדאי, שהצליחה להתמקם שישית בין כל המותגים – תוך שהיא מקדימה, למשל, את טויוטה ואת מותג היוקרה של ניסאן, אינפיניטי. בדירוג היצרנים/קונצרנים (להבדיל ממותגים נפרדים) מדורגת יונדאי שניה יחד עם הונדה, בפער זניח אחרי טויוטה. יצרני קוריאה, ככלל, משתפרים משנה לשנה בסקר זה: מאז 1998 ירד המספר הממוצע של תקלות המדווחות בכלי רכב קוריאניים בלמעלה ממחצית, מ-272 תקלות ל-100 כלי-רכב עד ל-117 תקלות בסקר הנוכחי – רק 6 תקלות פחות מהממוצע של תוצרת יפן, המובילה כרגיל. התוצאה הנוכחית טובה מהממוצע לכלי רכב אירופיים ב-5 תקלות (התעשייה האמריקנית עוד תקלה בודדת מאחור), זאת בעוד שלפני 6 שנים פיגרו הקוריאניות אחרי האירופיות בלמעלה מ-100 תקלות ל-100 כלי רכב! זאת ועוד: הממוצע של תוצרת קוריאה מספיק טוב כדי לזכות בבכורה בכל הסקרים שנערכו עד השנה! מכוניות הולך ומצטמצם הממוצע לכלל התעשיה (בארה"ב בלבד, להזכירכם) משתפר באופן עקבי ומצביע על תשומת לב נאותה מצד היצרנים לאיכות הייצור. לעומת הסקר של 2003, ירדה כמות התקלות ב-11%. בין הדגמים, ה-SC430 של לקסוס קבע שיא-איכות חדש: רק 44 תקלות ל-100 מכוניות, התוצאה הטובה ביותר בהיסטוריה של הסקר. לקסוס, כרגיל, היא המותג בעל הדירוג הגבוה ביותר (אם כי בציון פחות טוב מהשנה שעברה), אבל המותגים במקומות הבאים עשויים להפתיע: קדילאק במקום השני ויגואר במקום השלישי. תחתית הרשימה מפתיעה לא פחות, ואף יותר: המותג הגרוע ביותר, כמו בשנה שעברה, הוא האמר (למרות שיפור ניכר בציון, אגב), אך מעליו מדורגים פולקסווגן, פורשה (!), מותג סאיון של טויוטה, מאזדה וניסאן. הדירוג הנמוך של פורשה, אגב, נובע מהציון הנמוך של דגם הקאיין. עוד קבע הסקר דירוגים לפי קטגוריות וסגמנטים בשוק. מותגי טויוטה (כולל לקסוס כמובן) נטלו מקומות ראשונים ב-7 קטגוריות מתוך ה-18. הונדה זכתה ב-3 קטגוריות, פורד, קרייזלר ו-GM ב-2 קטגוריות כ"א, ופורשה ויונדאי – בקטגוריה אחת כ"א.