מרקוס, נובל. TVR. השמות הללו אומרים משהו רק לחובבי מכוניות ספורט, במיוחד לאלו המתגוררים באיים הבריטיים. חברות קטנות אלו מתמחות במכוניות ספורט בלתי-מתפשרות, שבחלקן אף מיוצרות רק עם הגה ימני. בתערוכת בירמינגהם שנפתחה השבוע (והנושאת את השם המסורבל The Sunday Times Motor Show Live), חגגו החברות הללו עם התפרצות של דגמים חדשים. מרקוס, במיוחד, ראויה לציון – החברה הקטנה הזו סבלה עליות ומורדות בשנים האחרונות, ובעיקר מורדות, ולמעשה פועלת כיום תחת בעלות חדשה, לאחר שייצור דור הדגמים הקודם הופסק. בבירמינגהם הציגה מרקוס דגם חדש, TSO – רודסטר המונע על ידי מנוע V8 בנפח 5.7 ל' שמקורו בשברולט קורבט (בניגוד למגמה הנפוצה לאחרונה בקרב הבריטים, המעדיפה את מנוע ה-V8 של פורד בנפח 4.6 ל'). בגרסתו החזקה ביותר יפיק המנוע 400 כ^ס, וזאת כשהמכונית כולה שוקלת רק קצת יותר מטון. נובל, לעומת זאת, נהנית מהצלחה מתמשכת בשנים האחרונות עם משפחת דגמי ה-M12. לא מכבר השיקה נובל את הגרסה החמה ביותר במשפחה, ה-M400 – ועכשיו הגיע תורו של דגם חדש לגמרי: M14. מדובר במכונית-על לכל דבר, שגם מחירה בהתאם – כ-75,000 ליש^ט באנגליה (זאת לעומת כ-50,000 ליש^ט ל-M12 בסיסית, וכ-55,000 ליש^ט ל-M400). ה-M14 מצויידת בגרסה של המנוע המוכר, V6 כפול-טורבו בנפח 3.0 ל' שמקורו בפורד, כאן עם 400 כ^ס – כמובן מדובר במיקום מרכזי של המנוע, ובהנעה אחורית. הביצועים שייכים גם הם לליגת העל – 4.3 שניות מ-0 ל-100, ומהירות מרבית של 305 קמ^ש. בנוסף ל-M14, הציגה נובל גם את הגרסה הסדרתית ל-M12 הפתוחה, GTC – קרוב לשנתיים לאחר שהוצג דגם קונספט בשם זה. ואילו TVR האקסצנטרית השיקה גרסה חדשה של הטוסקן המצליחה. מאז השקת הדגם ב-2000 נמכרו כ-2,500 מכוניות, וב-TVR מקווים למכירות של 500 יחידות בשנה מהדגם החדש. כמו בטוסקן הנוכחי, יוצעו מספר גרסאות כולל טארגה, קבריולט וגרסת S מהירה במיוחד. לא רק יצרניות בריטיות קטנות מציגות חידושים בתחום הספורטיבי. ווקסהול, השלוחה הבריטית של אופל, השיקה זרוע-ביצועים חדשה, הנושאת את הכינוי VXR. הכוונה היא להציע גרסאות חמות של מספר דגמים, אשר יזוהו על-ידי האותיות הנ^ל – בשלב ראשון מדובר על טיפול VXR שיוענק ל-VX220, הלא היא האופל ספידסטר טורבו, שמקבלת מנוע בעל 220 כ^ס, ועל גרסה חזקה יותר של המונארו, הקופה שמגיעה מהולדן באוסטרליה. פרטים על כל הדגמים יובאו כאן בידיעות נפרדות.