תערוכת ניו-יורק תפתח את שעריה מחרתיים, אך האירועים לעיתונאים החלו כבר אתמול – והיום חושפת ג'יפ את החידוש המרכזי שלה, גרנד-צ'רוקי חדש לחלוטין. הנקודות המרכזיות והחשובות הן ממדים מוגדלים, מנועים חדשים עד וכולל ^המי^ V8 עם 325 כ^ס, מיתלים חדשים ומערכות הנעה-כפולה מתוחכמו עוד יותר. ממדים: בסיס הגלגלים של הגרנד החדש הוגדל מ-2.69 ל-2.78 מ', והאורך הכללי צמח מ-4.61 ל-4.74 מ'. הרוחב גדל ב-2 ס^מ, ל-2.86 ס^מ, כאשר מפשק הסרנים גדל בשיעור ניכר עוד יותר – כ-8 ס^מ; ואילו הגובה ירד מ-1.76 ל-1.72 מ'. למרות הגידול בבסיס הגלגלים ובאורך, הגרנד-צ'רוקי מיועד עדיין ל-5 נוסעים בלבד ואין שורת מושבים שלישית. נתוני עבירות: מרווח הגחון המינימלי הוא 20.3 ס^מ, בסרן האחורי. זוית גישה 34.1 מע', זוית נטישה 27.1 מע'. יחס LOW (בגרסאות בהן קיים): 1:2.72. מנועים ותיבות: הגרנד אומר שלום למנוע ה-4.0 הטורי, שמעתה ישרת רק את הרנגלר. את מקומו כמנוע הבסיסי בהיצע יתפוס מנוע ה-V6 בנפח 3.7 ל', המוכר מהצ'רוקי, בעל 210 כ^ס. מנוע זה מקבל תיבת 5 הילוכים חדשה עם מה שג'יפ מכנה Electronic Range Select, או ERS – טיפטרוניק, בשפה שלנו. מנוע ה-V8 הנוכחי בנפח 4.7 ל' נשאר בהיצע, בהספקו הנמוך יותר (230 כ^ס בארה^ב), ואילו בראש ההיצע עומד מנוע ה^המי^ הכוחני, V8 בנפח 5.7 ל', אשר קיים בגרסאות שונות במספר דגמי קרייזלר ודודג'. בגרנד החדש מפיק המנוע 325 כ^ס. למרות היות המנוע בעל שסתומים עיליים, אפילו לא גל-הזיזים היחיד של מנוע ה-4.7 ל', מנוע זה נחשב לספינת הדגל הנוכחית של ג'יפ; פרט טכני מעניין, וראשון בתחום רכבי-פנאי, הוא MDS, נפח מנוע משתנה – בשעת שיוט כאשר אין צורך במלוא הספק המנוע, מופסקת פעולת ארבעה משמונת הצילינדרים, לטובת חסכון בדלק. שני מנועי ה-V8 מקבלים גרסה משופרת של תיבת ה-5 הילוכים האוטומטית הקיימת (עם שני יחסים להילוך השני, קצר יותר בהעלאת הילוך מראשון וארוך יותר בקיק-דאון). תמסורת והינע: הגרנד החדש יוצע עם שלוש מערכות הנעה כפולה-קבועה, זאת בנוסף לגרסת 2x4. המערכת הפשוטה ביותר היא ^קוואדרה-טראק I”, עם תיבת העברה NV140 ללא תחום LOW אך עם בקרת משיכה באמצעות הבלמים (BTSC) למניעת סחרור גלגלים. קוואדרה-טראק II משלבת תיבת העברה מתקדמת יותר, NV245, הכוללת דיפרנציאל מרכזי אקטיבי באמצעות מצמד מבוקר אלקטרונית, ותחום LOW; בין היתר משתמשת המערכת ב^חיזוי מצערת^ לזיהוי פתיחה אגרסיבית של המצערת ומניעת החלקה עוד לפני שתתרחש. ואילו המערכת המתקדמת ביותר היא ^קוואדרה-דרייב II”, הכוללת גם דיפרנציאלים מוגבלי-החלקה באמצעות מצמדים נשלטים אלקטרונית (ELSD), פטנט האמור להיות המילה האחרונה בעבירות. המערכת חכמה מספיק כדי, למשל, לשחרר את נעילת הדיפרנציאל הקדמי בעת פניה. ה-ELSD מחליף את מערכת ה-Vari-Lock בדגם היוצא. מיתלים: גם ג'יפ ויתרה על סרן קשיח, לפחות מלפנים, וכעת המיתלים הקדמיים נפרדים. עם זאת, מהלך המיתלה הוגדל וג'יפ טוענת ליכולת שטח טובה אף יותר מבדגם היוצא, יחד כמובן עם תכונות משופרות בנהיגת כביש. המיתלים הם בתצורת עצמות-עצה כפולות עם בולמי ^קוילאובר^ (קפיצים ספירליים מסביב לבולמי הזעזועים), כאשר ג'יפ טוענת לתכנון המספק מרווח קרקע משופר באזור הגלגלים יחסית למערכות מיתלה-נפרד אחרות. מאחור נותר סרן חי, עם מיתלה רב-חיבורי חדש. ייצור הגרנד-צ'רוקי החדש יחל עבור השוק הצפון-אמריקני ברבעון השלישי של השנה בדטרויט, ולשאר העולם ברבעון הראשון של 2005 במפעל מאגנה-שטייר בגראץ שבאוסטריה (מה שאומר שאלינו הוא יגיע כדגם 2006).