לכאורה, אבטיפוס של אקורה (Acura) לא אמור לעניין אותנו יותר מדי. אקורה היא חטיבת היוקרה של הונדה, מותג שהומצא ב-1986 כדי להתנתק מהתדמית העממית של הונדה – בדיוק כמו לקסוס אצל טויוטה; אלא שבניגוד ללקסוס, אקורה אינה משווקת מחוץ לצפון אמריקה. אבל במקרה הזה, אב-הטיפוס בו מדובר – ועצם ההגדרה הינה חריגה, לא ^קונספט^ אלא ^אבטיפוס^ – היא של האקיורה RL, ספינת הדגל של המותג; והיא דווקא כן מעניינת אותנו מכיוון שהמכונית החדשה היא למעשה מחליפתה של מכונית די נשכחת בקטגורית הפאר, ההונדה לג'נד – שכן משווקת אצלנו. ההונדה לג'נד היא ספינת הדגל של הונדה, מכונית פאר שהוצגה בגרסתה הנוכחית לפני קרוב לעשור ומאז לא השתנתה מהותית, בעוד שאר הקטגוריה רצה קדימה בצעדי ענק. והעניין הוא שבארה^ב לא קיימת הלג'נד, לא תחת שם זה על כל פנים; כבר מ-1986 שווקה המכונית, בגרסתה המקורית, כחלק מהיצע הדגמים הראשוני של מותג אקורה; וב-1996 שונה שם הדגם ל...RL, בעוד שאר העולם ממשיך לקבל את ההונדה לג'נד. ולכן, כשאקורה מציגה אבטיפוס ל-RL, למעשה אנו רואים כאן, בסבירות גבוהה, את הלג'נד הבאה. ונחזור לאבטיפוס של ה-RL. לא מדובר כאן בפריצת דרך בקטגוריית הפאר כפי שעשו המתחרות הגרמניות (ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8) אלא במתחרה סולידית יותר בנוסח הלקסוס LS – אבל עם ניחוח קצת יותר ספורטיבי, כמתבקש מהונדה. ל-RL יש מנוע 3.5 ל' V6 חדש, תצורה ונפח זהים לקיים אך ההספק עלה מ-225 ל-300 כ^ס; התיבה אוטומטית (עם אפשרות לתפעול ידני, כמובן) בעלת 5 מהירויות, וגם זה חידוש – קשה להאמין אבל ה-RL/לג'נד הנוכחית עדיין מסתפקת ב-4 הילוכים. אבל את עיקר הדגש שמה אקורה על שיטת ההנעה. ה-RL מצוידת, לראשונה, בהנעה כפולה שכינויה SH-AWD system. המערכת מחלקת את הכוח לא רק בין הסרן הקדמי לאחורי אלא גם בין ימין לשמאל. במצב רגיל 70 אחוזים מהכוח מופנה לעבר הגלגלים הקדמיים, כאשר בזמן האצה מועברים עד 70 אחוזים מהכוח אל הגלגלים האחוריים; ואילו כשמתבצעת פניה מתבצעת חלוקת הכוח ימין-שמאל בהתאם לאחיזה השונה הקיימים בגלגלים פנימיים בהתאם לכיוון הפניה. בכך נמנעת התופעה של סחרור גלגל מניע פנימי, עקב מיעוט משקל המופעל עליו בעת ביצוע פניה, ומתאפשרת הורדת כוח יעילה יותר. בנוסף לתצורת ההנעה החכמה שמה אקורה שמה דגש על שימוש נרחב באלומיניום ברכיבי המתלים ובמרכב; אל אלה מצטרפים גם פנסי חזית שנעים עם הפנית ההגה עד לזווית של 20 מעלות לכל כיוון. כצפוי וכנדרש, המכונית מצויידת במערכות בידור/תקשורת/ניווט מתקדמות מבוססות DVD. ה-RL צפויה להופיע בגרסה סדרתית לקראת שנת הדגם 2006; אחותה לבית הונדה, הלג'נד, שלכל הפחות תחלוק עימה את הבסיס המכני ויש להניח גם העיצובי, תוצג כנראה קצת לפני כן. בהחלט הגיע הזמן.