לכבוד 2005 מקבל הצ'רוקי של ג'יפ פנים חדשות. עיצוב הפרונט עודכן, והוא עכשיו יותר "ג'יפ"; לעיצוב מיוחד זכתה גרסת ה"רנגייד", שמובחנת בבירור מהגרסאות האחרות (שימוש לב להבדלים בשבכות הקדמיות) עם מראה שהיצרן מכנה "יותר קלסי וקשוח". גרסה זו מקבלת גם פגושים ומיגון תחתון מסיביים יותר, חיפויי גוף חיצוניים, פנסי ערפל ומגיני פנסים אחוריים, אופציה לצמיגים אגרסיביים ורחבים יותר וגם אפשרות למערכת ניווט מתקדמת מבוססת DVD, סוללת פנסים על גג הרכב וכן הלאה. עיצוב הפנים בכל הגרסאות רוענן אף הוא קלות. בין היתר שופרו החומרים והמושבים אמורים להיות נוחים יותר. מבחינה מכנית, השינוי המהותי היחיד הוא הוספת אפשרות לתיבה ידנית 6 הילוכים, המחליפה את תיבת ה-5 הילוכים הקודמת. ואילו השוק האמריקני מקבל, לראשונה ב-SUV קומפקטי על פי הגדרתם, מנוע דיזל – 2.8 ל' CRD שכבר קיים בשוק האירופי, זאת בנוסף לצמד מנועי הבנזין שלא שונו (2.4 ל' 4 ציל', 150 כ"ס, ו-3.7 ל' V6 בעל 210 כ"ס).