פלח השוק של מכוניות העל רותח מתמיד. ובעוד יצרני האקזוטיקה הנחשבים בעלי המסורת המפוארת רבים ביניהם על הבכורה, ויצרנים ראשיים כמו מרצדס ואפילו קרייזלר נדחקים גם הם לחגיגה, תמיד תמצאו סדנאות ויצרנים קטנים שינסו להפתיע. כמו קניגסג השבדית. קניגסג (Koenigsegg), למי שלא זוכר, היא סדנה קטנה שהביאה לנו בתערוכת פאריז 2000 את ה-CC8S. הופעתה, מלווה בנתונים מוצהרים מדהימים, התקבלה אז בפקפוק – אך המכונית הפכה למציאות, הגיעה לייצור (בקצב-טפטווף מתבקש), ונמכרת ללקוחות בעלי כיסים עמוקים ורצון להיות שונים מאד, ומהירים מאד. מאז חלפו כמעט 4 שנים ובקוניגסג מצאו לנכון לחשוף בג'נבה את הפיתוח האחרון שלהם: ה-CCR, גרסה 'חמה' ל-CC8S המוכרת. חמה?? נו, כנראה שיש אנשים ששום דבר לא מספיק להם. אבל התוצאה היא מכונית שיחס ההספק/משקל שלה מעמיד בצל לא רק כל מכונית-על המיוצרת כיום, אלא גם את אלו שהיו בעבר (כולל, כן, המקלארן F1 המיתולוגית) ואת אלו שעומדות לצאת בקרוב, ואת אלו שהוצגו כדגמי קונספט. ה-CCR חולקת עם ה-CC8S את הממדים הבסיסיים, וכמובן את התצורה של מנוע מרכזי והנעה אחורית, בתוך שלדת חצי מונוקוק העשויה מסיבי פחם במבנה חלת דבש. גם העיצוב לא השתנה, קופה דרמטית עם גג הארדטופ מתפרק, והמרכב עשוי אף הוא סיבי פחם. ההבדל לעומת הדגם ה^עממי^ נעוץ במנוע: זהו עדיין V8 בנפח 4.7 ל' בעל מגדש על, אבל ההספק עלה לנתון אסטרונומי של 806 כ^ס (ב-6,900 סל^ד) כאשר נתון המומנט חוצה את קו 90 הקג^מ. נכון שהבוגאטי ויירון, לכשתצא לשוק סוף-סוף, תהיה חזקה יותר, וכך גם הקרייזלר ME 4-12 אם תגיע אי-פעם לייצור, אבל היתרון הגדול של ה-CCR בא לידי ביטוי במשקל: רק 1180 ק^ג, שהם צנועים מאד לא רק בשביל מכונית על. לשם השוואה, הפרארי אנזו, עם 650 כ^ס, שוקלת 1,365 ק^ג, ואילו 1,000 כוחות-הסוס של הויירון צריכים לדחוף כ-1,550 ק^ג. יחס המשקל/הספק של הקניגסג, בקיצור, הוא 1.46 ק^ג לכ^ס, כאמור ללא תחרות בעבר, היום או בעתיד הנראה לעין. נתוני הביצועים שנוקבים בהם בקוניגסג הם עוצרי-נשימה בהתאם: 3.2 שניות מ-0 ל-100, 9 שניות מעמידה לרבע מייל, ומהירות מירבית של 395 קמ^ש (!!!). כדי להעביר כל כך הרבה כוח אל הכביש ולהתמודד עם ביצועי על שכאלה צריך גם שלדה הולמת – ויש כזו, עם עצמות עצה כפולות בכל פינה ובולמי גז סופר איכותיים של אוהלינס. על הבלימה מופקדת מערכת של ברמבו האיטלקית עם דיסקים מאווררים ומחורצים בקוטר ענק 362 מ^מ מלפנים ומאחור, בעלי קליפרים בני 6 בוכנות; ולמי שזה לא מספיק לו ישנה אופציה לדיסקים מוגדלים מלפנים, בקוטר 378 מ^מ. הצמיגים הם מישלין פיילוט ספורט 2 במידות 255/35R19 מלפנים ו-335/30R20 מאחור. את רשימת האבזור המלאה והאופציות תוכלו לקבל כאשר תפנו לקניגסג על מנת לרכוש אחת, ותשתדלו בבקשה שתהיה בכתום.