בתערוכת פריז הקרובה (שתערך בספטמבר), 41 שנים אחרי ה-911 הראשונה, תחשוף פורשה את הדור השישי של מכונית ה-911 המהוללת שלה, ה-997. הדגם החדש הוא, ככל הנראה, יותר מתיחת פנים מאסיבית של ה-996 בת השבע, ולא מכונית חדשה ומנערת יסודות כפי שהיה הדור הקודם (בו נטשה פורשה את קירור האוויר ועברה להשתמש במנוע מקורר מים). עיצוב ה-997 לא רק שלא מתרחק מהמסורת המשפחתית, אלא כולל הרבה אזכורים לדור האחרון של ה-911 שהיה בעל מנוע מקורר אוויר - ה-993 של 1993. פנסי החזית חזרו להיות עגולים לגמרי ומשלבים בתוכם את גופי התאורה הראשיים, כאשר פנסי הערפל מצויים בפינות הפגוש הקדמי. הצללית המוכרת קיבלה קו מותניים מובלט וכנפיים אחוריות מעוגלות יותר, כמו ב-911 הקלאסיות. מאחור הפנסים הפכו צרים יותר (שוב, בדומה ל-993), יציאות המפלט הפכו רבועות ובפגוש ניתן להבחין בשתי בליטות מצדדי לוחית הרישוי, איזכור לפגושים של ה-911 המקורית. ואם מבחוץ ה-997 אומרת רטרו, מבפנים היא מדברת קאיין. סביבת הנהג דומה בקוויה לתא הנהג של ה-911 הנוכחית, עם עדכונים הכרחיים שנלקחו ברובם מהקאיין – פתחי האוורור, גלגל ההגה ומערכות הפיקוד השונות. יחידת הכח לא כוללת חידושים גדולים – מנוע הבוקסר 6 צילינדרים בנפח 3.6 זכה לשיפורים קלים ויפיק בגרסה הרגילה כ-345 כ^ס (לעומת 320 כ^ס בגרסה הנוכחית), כאשר בגרסת ה-S, שצפויה להופיע מעט מאוחר יותר, מדברות השמועות על הספק שיאמיר לכ-380 כ^ס. בעתיד הקצת יותר רחוק, 2007 ליתר דיוק, צפוי המנוע לקבל מערכת הזרקת דלק ישירה לשיפור הכח וצריכת הדלק. אם במקור הכח אין שינויים משמעותיים, באה מערכת העברת הכח ומפצה על החסר – תיבת הטיפטרוניק שש מהירויות מקבלת תפעול מההגה ויש אפשרות גם לתיבה רובוטית בעלת מצמד כפול, שתי אלו בנוסף לתיבה הידנית משושת ההילוכים. כמו בדור הנוכחי של ה-911, תוצג תחילה גרסת הקאררה 2 (יחידות ראשונות מדגם זה ימסרו ללקוחות עוד השנה) כאשר עם הזמן יתווספו אליה הקאררה S המחוזקת והקאררה 4 בעלת ההנעה הכפולה. גרסאות הטארגה והקבריולט הנוכחיות, על בסיס ה-996, ישווקו במקביל ל-997 עד שיוצגו גרסאות טארגה וקבריולט מבוססות 997. סידור דומה יהיה גם עם גרסת הטורבו המצליחה מאד במכירות. אנשי ההארד-קור ישמחו לדעת כי גם ל-997 צפויות גרסאות GT2 ו-GT3 כוחניות. לתמונות