לא מכבר דיווחנו כאן על תכניותיה של יונדאי להשיק רכב-פנאי קטן חדש – ועכשיו זה אכן קרה, בתערוכת שיקגו שנפתחה אתמול רשמית. כפי שנאמר מראש, הדגם החדש עונה לשם ^טוסון^ (Tucson) – הדגם השני של יונדאי המקבל כינוי על שם עיר בדרום-מערב ארה^ב (הראשון היה, כמובן, הסנטה-פה). הטוסון הוא רכב פנאי ^רך^ קומפקטי, קונבנציונלי למדי מבחינה טכנית, שאינו חורג מהתקן בקבוצתו: הוא אינו מיועד לשטח של ממש אלא יותר לטיולי שבילים, ולמעשה הוא מבוסס על פלטפורמה של דגם הקופה של יונדאי (כמובן, עם שינויים מהותיים). בהתאם לכך נמצא בו מאפיינים כמו מרכב אחוד, מתלים נפרדים, ומערכת הנעה כפולה קבועה שהיא למעשה הנעה קדמית עם שילוב אוטומטי של הגלגלים האחוריים בעת הצורך. גם ^הילוך כוח^, דהיינו תיבת העברה עם תחום מהירויות נמוך, לא נמצא כאן. מערכת ההנעה, מתוצרת בורג-וורנר, מעבירה עד 99% מהכוח לגלגלים הקדמיים, כאשר בעת הצורך ניתן להעביר עד 50% לגלגלים האחוריים. הנהג יכול לנעול את הדיפרנציאל המרכזי בלחיצת כפתור לקבלת חלוקה קבועה של ההנעה לפנים ולאחור, לצורך צליחת שטח קשה יותר. כרגיל בקטגוריה, תוצע גם גרסת הנעה-קדמית בלבד. מבחינת הממדים, הטוסון מעט קטן בהשוואה למתחריו הישירים. בסיס גלגליו, 2.63 מ', כמעט זהה לשל ההונדה CR-V, ניסאן X-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר (וגם לשל האח הגדול, סנטה-פה), אך האורך הכללי, 4.33 מ', קצר מהם בכ-20 ס^מ וקרוב יותר לשל הטויוטה ראב4. בארה^ב ישווק הטוסון עם צמד מנועי בנזין – 2.0 ל' בעל תזמון משתנה ו-140 כ^ס, ו-V6 (היחיד בקטגוריה, אגב) 2.7 ל' המוכר לנו ממספר דגמי יונדאי אחרים. באירופה יוצע גם מנוע דיזל – מן הסתם מנוע המסילה-המשותפת CRDi בנפח 2.0 ל' המוכר לנו אף הוא ממגוון דגמי יונדאי וקאיה. בנוסף לתיבות ידניות תוצע תיבה אוטומטית 4 הילוכים עם תפעול ידני ^שיפטרוניק^. השיווק בארה^ב ובאירופה יתחיל בסוף הקיץ.