שר התחבורה, אביגדור ליברמן, מסר כי בחודש הבא תפרסם רכבת ישראל מכרז להקמת מסילת ברזל כפולה בקטע שבין כפר דניאל (באזור מחלף בן-שמן) ללטרון. זהו חלק מקו מסילת הברזל המהירה בין ירושלים ות"א, שתעבור גם דרך נתב"ג ומודיעין. קטע המסילה, שאורכו שבעה ק"מ, יכלול 4 גשרים באורך כולל של קילומטר וחצי, כמו גם מספר קטעים תת-קרקעיים. עלות סלילת קטע המסילה מוערכת ב-80 מליון ₪ ומשכה מוערך בכשנתיים. הקמת קו המסילה כולו, שאורכו 56 ק"מ, אמורה להסתיים רק בשנת 2009 והוא יכלול 20 ק"מ של מנהרות וחמישה ק"מ של גשרים. תחנת הרכבת בקצה הירושלמי של הקו תיבנה באזור בניני האומה ותהיה, רובה ככולה, מתחת לפני האדמה – בעומק של עד 80 מטרים! הנסיעה מירושלים לת"א (או להיפך) ברכבת המהירה אמורה להמשך 28 דקות בלבד. קיצור משמעותי לעומת משך הנסיעה ברכב פרטי או באוטובוס.