יגואר חשפה אתמול במסגרת פתיחת תערוכת ז'נבה מתיחת פנים לסדרת ה-XK הספורטיבית. בניגוד למתיחת הפנים שנעשתה לפני כשנה וחצי, שהיתה מכנית בעיקרה (ה-XK קיבלה מנוע V8 מעודכן וכיול מתלים מחודש), הפעם מתבטאת מתיחת הפנים בקוסמטיקה עדינה. עדינה מאד, כי צריך להיות חד עין של ממש להבחין בשינוים שנעשו ב-XK – שגם 8 שנים לאחר הצגתה נראית צעירה ומשחרת לטרף. אז מה השתנה? בצללית המוצלחת יגואר לא נגעה, אבל התווספו פנסי היי-טק שקופים כנדרש מצו האופנה, ספויילר קדמי חדש, פגוש אחורי מעוצב מחדש עם יציאות מפלטים חדשות, וספויילר צנוע על הזנב. בפנים שודרגה רמת החומרים וכעת ניתן לבחור בין שתי רמות גימור (יוקרה למפונקים וטכנולוגיה לחובבי הספורט). עוד נוסף מגביל מהירות אלקטרוני הניתן לשליטת הנהג, צבעי מרכב חדשים וחישוקי ^18 עדכניים עם אופציה גם ל-^19 ואף ^20! המכלולים הבסיסיים נותרו זהים, מנוע 4.2 V8 עם (XKR) או בלי (XK8) מגדש שמניב 400 ו-300 כ^ס בהתאמה. ה-S טייפ קיבלה את העדכון העיצובי שלה כבר בתערוכת דטרויט לפני חודשיים; לז'נבה מביאה עימה ה-S את מה שמעניין מאד את הלקוחות האירופיים – בשורת הדיזל. בעבר כבר כתבתנו על מנוע הטורבו-דיזל V6 החדש שמפתחת פורד יחד עם פיז'ו (מיזם הפיתוח המשותף של מנועי הדיזל כבר הניב מנועי 4 ציל' בנפחי 1.4 ל', 1.6 ל' ו-2.0 ל'). המנוע החדש, שיופיע בעוד דגמים ביניהם ב-407 החדשה, מצויד במיטב הטכנולוגיה העדכנית – מסילה משותפת, שני מגדשי טורבו ו-4 שסתומים לצילינדר. התפוקה היא 206 כ^ס מרשימים שלוקחים את ה-S טייפ ל-100 קמ^ש ב-8.1 שניות, כאשר הגרסה האוטומטית זקוקה לעשירית שניה נוספת. תיבות ההילוכים הן בנות 6 מהירויות מבית ZF האירופאית. שיווק ה-S טייפ דיזל יחל ביוני הקרוב.