האם זו דוגמה קלסית של ^מעט מדי, מאוחר מדי^? פורד עומדת להשיק בז'נבה גרסה ספורטיבית של הפייסטה, שתכונה ST – יורשת ל-XR2 המיתולוגית. או שאולי לא...? הפייסטה ST, אם נצטט את ההודעה-לעיתונות הרשמית של פורד, היא a hot hatch for drivers looking for distinctive styling and great performance. היא גם הראשונה בסדרת דגמי ST עתידיים של פורד (ראשי התיבות הם Sports Technologies, אגב) שאינה נושאת מספר אלא רק את האותיות ST. המנוע הוא 2.0 ל' בעל 150 כ^ס – ואי אפשר להמנע מהשוואה לשורה הראשונה העכשווית של סופרמיני חמות כמו קליאו ספורט או פיז'ו GTi, עם 180-182 כ^ס. ברור, אם כן, שפורד אפילו לא מנסה להתחרות באלו. למרות זאת, מצויידת הפייסטה החמה במושבי ספורט, עיצוב פנים ייחודי, ערכה אוירודינמית חיצונית, חישוקי ^17 ושאר מאפיינים של הז'אנר. הפייסטה ST היא התוצר הראשון של Ford TeamRS, חטיבת-הביצועים האירופית של פורד. את השראתה שואבת המכונית, כך מספרים לנו, מגרסת-מירוץ קרבית חדשה לגמרי של הפייסטה שנחשפה גם היא ממש זה עתה. המכונית מיועדת להשתתף כבר השנה בקטגורייית ה-Junior של אליפות הראלי העולמית, כשהבכורה תערך בראלי אקרופוליס, בחודש יוני. הפייסטה החמה-באמת נקראת בהתאם ^פייסטה JWRC”, וזהו כבר הדבר האמיתי, עם מנוע 1.6 ל' בעל 215 (!) כ^ס.