או-טו-טו זה נגמר. הצוות הישראלי למוד-הקרבות של קבוצת מיצובישי-WOW יגיע היום לקו הסיום של ראלי דאקאר, אלא אם אלילת המזל תחליט לתעתע פעם אחרונה בנהג עידו כהן ובנווטו אביב ספקטור. הקטע האחרון של הראלי הוא לא יותר מאשר תהלוכה פורמלית, הצגה לתושבים המקומיים – רק 27 ק^מ של ^ספיישל^ ו-79 ק^מ קישור קצרים, והמיצובישי הישראלי הכחול יגיע – אחרי כל התלאות – לקו הסיום של ראלי דאקאר. אחרי ההתאוששות המופלאה של הצוות הישראלי והתוצאות הטובות העקביות שהובאו יום אחרי יום, מאז הפסקה-מאונס של הראלי, כבר הרחנו את הסוף – אבל שלשום (שישי) שוב בגדה המכניקה בצוות. הפעם היתה זו תושבת גלגל שנשברה, אחרי 50 ק^מ בלבד מהזינוק ליום ה-15 של הראלי. איציק בריל, נהג מיצובישי-WOW שפרש קודם לכן, ובועז מאירי, מפיק צילומי הטלביזיה המתלווה לראלי, נסעו כ-800 ק^מ – כולל כ-50 ק^מ בתוך השטח – על-מנת לחבור על הצוות הישראלי התקוע. המפגש בוצע בחצות הליל ולאחר תיקון שטח חפוז צלע הצוות הישראלי והמשיך בדרכו, סובל גם מציריה שבורה. אל נקודת הסיום הגיעו בבוקר, אחרי דילוג על שתי נקודות-ביקורת שעלו לצוות בשעתיים עונשין – לא משמעותי בהיבט כולל. בשטח המאהל בוצעה התיקונים הנדרשים, הוחלפו הצמיגים, והצוות היה מוכן ליציאה לסטייג' של יום שבת 10 דקות לפני המועד – ללא דקה אחת של שינה! אבל עידו כהן ואביב ספקטור הוכיחו כי הם קורצו מחומר איכותי. למרות העייפות המצטברת, לאחר יום שלם בשטח וללא שינה כלל, הצליחו השניים לסיים את היום ה-16 במקום ה-35, מתוך 61 המכוניות ששרדו; בדירוג הכללי ירד הצוות אל המקום ה-44 בשל מאורעות הלילה הקודם. בקטגוריית הדיזל הסדרתית מדורגים כהן וספקטור במקום הרביעי מבין 7 הצוותים שנותרו לפליטה (מה-20 שזינקו לראלי) היום, כאמור, נותר רק עוד קטע קצרצר שלא אמור להציב קשיים רבים מדי – אבל לא כדאי לפתוח פה לשטן. נחזיק אצבעות. בראש קטגוריית המכוניות לא חלו שינויים. את הקטע היומי ניצחה אתמול יוטה קליינשמידט – המתחרה למעשה מחוץ לתחרות, כאשר תלוי ועומד ערעור של פולקסווגן על פסילתה; זהו הנצחון הראשון של הטוארג בדאקאר. כל המתחרים המובילים סיימו בפערים קטנים; סטפן פטרהנסל ממשיך לצעוד בבטחה לנצחונו הראשון על ארבעה גלגלים, בו יזכה כנראה היום. הוא מחזיק ביתרון של כ-50 דקות על פני בן-קבוצתו הירושי מסואוקה.