לאחר ההכרזה הרשמית באפריל השנה, ולאחר פרסום תמונה ראשונה ופרטים נוספים באוקטובר, מסירה עכשיו סאאב את הלוט וחושפת במלואה את המשפחתית הקומפקטית החדשה שלה. אין זה פלא שהמכונית נחשפה בארה^ב, שוק היעד העיקרי שלה. רוב הפרטים החשובים פורסמו בהודעה הקודמת, בפתיחת תערוכת טוקיו האחרונה: המכונית מבוססת על אימפרזה (גרסת סטיישן בלבד), כולל המנועים, עם שילדת ההנעה-הכפולה המוכחת; היא תוצע עם מנוע 2.5 ל' 4 ציל' בוקסר בעל 165 כ^ס (גרסת Linear), או 2.0 ל' טורבו עם 228 כ^ס (דגם Aero) – מנועים ונתונים המוכרים לנו היטב מההיצע של סובארו. גם התמונות הרשמיות לא מתירות ספק לגבי הדמיון למקור היפני, למרות החרטום למשפחת סאאב שנשתל מלפנים. אפשר, כמובן, להיות ציניים לגבי השימוש במחסן החלקים/טכנולוגיה/ייצור של סובארו, ולגבי שתילת לוגו על מכונית קיימת, אבל לדברי סאאב מדובר בצעד משמעותי ביותר עבור המותג, עם כניסה לסגמנט חדש ומתפתח בארה^ב – ^פרימיום ספורט קומפקט^. זהו גם נדבך חשוב במתקפת דגמים חדשים, הגדולה ביותר בהיסטוריה של סאאב. מבחינה דינמית אין ספק לגבי היכולות של המכונית החדשה. מבחינת יוקרה ותדמית, זו כבר שאלה אחרת. אפשר גם לתהות לגבי מרחב הפנים של המכונית החדשה, המפגרת מבחינה זו הרבה אחרי מתחרותיה המודרניות עם בסיס גלגלים של 252.5 ס^מ בלבד. יתכן שעבור השוק האמריקני, שם תשמש ה-9-2X לעתים קרובות כרכב שני במשפחה, זה פחות חשוב. כפי שכתבתנו בעבר, ה-9-2X לא רק מבוססת על אימפרזה אלא גם תיוצר ביפן. השיווק יחל בצפון-אמריקה – שוק היעד המרכזי, כאמור – ביולי 2004. הצגת הבכורה הפומבית תערך בתערוכת לוס-אנג'לס בתחילת ינואר.