ניסאן השיקה זה עתה מקסימה חדשה בשוק האוסטרלי. המכונית נראית שונה מאד לא רק מהמקסימה הותיקה הנוכחית המשווקת בישראל ובאירופה, אלא גם מהגרסה האמריקנית האחרת-לחלוטין שהושקה אשתקד. מבט בדף הנתונים מראה שהמקסימה החדשה האוסטרלית מצויידת במנוע V6 בנפח 3.5 ל' מסדרת VQ המהוללת, בדיוק כמו המקסימה האמריקנית – אך עם הספק נמוך יותר, 230 כ^ס לעומת 265 בארה^ב. גם הממדים שונים – המקסימה האוסטרלית בעלת בסיס גלגלים של 277.5 ס^מ, רק קצת יותר מהנוכחית (275 ס^מ) וכ-5 ס^מ פחות מהאמריקנית. היא גם מעט קצרה יותר, 489 ס^מ לעומת 491 ל^אמריקנית^ ו-492 ס^מ בדגם הנוכחי. הבדלים מהותיים יותר מתגלים בתיבת ההילוכים – המקסימה ה^אוסטרלית^ משווקת רק עם תיבה מיושנת יחסית בת 4 הילוכים; זו האמריקנית מקבלת תיבה כזו רק בגרסאות הנחותות, כאשר המאובזרות יותר מצוידות בתיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים – או, כאופציה, ידנית 6 הילוכים. בקיצור, אם העיצוב השונה עוד לא הבהיר זאת, מדובר במקסימה אחרת – שלישית במספר, בעצם. האם זו תהיה המקסימה שתגיע גם אלינו, כדי להחליף את הדגם הנוכחי שהושק עוד ב-1995? סביר להניח שלא. בסיס הגלגלים אינו גדול די הצורך כדי להתמודד מול הדור החדש של מכוניות סלון אירופיות, ואף אחד לא ישיק כיום באירופה מכונית סלון חדשה עם תיבה בת 4 הילוכים. למעשה, פשפוש קצר בנבכי מאגר הדגמים של ניסאן מגלה כי המקסימה ה'אוסטרלית' הושקה מוקדם יותר השנה כדגם חדש הנושא את השם ^טיאנה^ (Teana), עבור השוק היפני (בשלב ראשון – עוד שווקי מזרח-רחוק נמצאים על הכוונת). מבולבלים? רוב דגמי ניסאן, וזה נכון גם ליצרנים יפנים אחרים, מקבלים שמות שונים בשוק המקומי. המעניין הוא שהטיאנה מצויידת במפרט מתקדם, הכולל גם תיבה רציפה (CVT) מבוקרת-אלקטרונית יחד עם אותו מנוע V6 בנפח 3.5 ל'. זהו שילוב נדיר של תיבה רציפה עם מנוע גדל-נפח ורב הספק; תיבות שכאלו מקובלות מאד ביפן, בעוד לקוחות בשווקי יצוא פחות נוטים לקבלן. ביפן גם מוצעת גרסת בסיס, עם מנוע בנפח 2.3 ליטר. כך או כך, אנו מהמרים שהמקסימה/טיאנה החדשה לא תהיה זו שתחליף את הדגם הקשיש הנוכחי של המקסימה בשוק שלנו.