לאחר תקופה ארוכה למדי של שמועות ורינונים, הודיעה לוטוס החודש כי הגרסה ה^אמריקנית^ של האליז תקבל מנוע טויוטה –1.8 ל' VVTi בעל תזמון והרמת שסתומים משתנים. מנוע זה קיים במספר דגמים ^חמים^ של טויוטה, כולל הסליקה והגרסה הספורטיבית של הקורולה. זה יהיה גם המנוע החזק ביותר של האליז אי-פעם: האליז החזקה ביותר בהיצע הנוכחי, ה-111, בעלת 160 כ^ס. הכניסה לשוק האמריקני מהווה צעד חיוני עבור לוטוס, הסובלת מרמת מכירות נמוכה בשנים האחרונות – בין היתר בשל היצע דגמים מצומצם ביותר. השוק האמריקני בעל הפוטנציאל הענק היה מאז ומתמיד אטרקטיבי עבור יצרני מכוניות ספורט יקרות, אבל לוטוס עמדה בפני בעיה: מנועי ה-K של רובר המניעים את האליז הנוכחית אינם מסוגלים לעמוד בתקנות הזיהום האמריקניות הקשוחות, וברמות ההספק שנדרשות על-ידי האמריקנים תאבי כוחות-הסוס מנועי רובר הינם פשוט קיצוניים מדי. הבחירה נפלה על מנוע הטויוטה שהוא בעל 4 צילינדרים, קטן בנפחו, קומפקטי בממדיו וקל-משקל – בדיוק מה שאוהבים בלוטוס – ועדיין מספק 190 כ^ס אמינים. בזכות טכנולוגיית-השסתומים המתקדמת זהו מנוע גמיש יחסית, בעל יותר מומנט בסל^ד נמוך ממנוע הרובר כאשר הוא מכוון להספק דומה; ומה שהכי חשוב, אין למנוע זה בעיה לעמוד בתקנות רעש וזיהום. המנוע מגיע עם תיבה בת 6 הילוכים, לעומת 5 הילוכים באליז הנוכחית. השיווק בפועל בארה^ב יחל במחצית 2004, ובלוטוס תולים תקוות גדולות במהלך זה. בצעד מתבקש של ניצול משאבים, אותו המנוע ממש יחד עם תיבת 6 ההילוכים ישמשו בגרסה החדשה של האקסיג', שתקרא S2. האקסיג' היא הגרסה הקיצונית ביותר של האליז – רפליקה ספרטנית של גרסאות-המירוץ של האליז, עם חלקים קלים במיוחד, אבזור ספרטני וביצועים משופרים. האקסיג' היוצאת, שכבר איננה בייצור, התבססה על הדגם הקודם של האליז והיתה בעלת המנוע (רובר סדרה K, כמובן) החזק ביותר בהיצע – 180 כ^ס; כך שהאקסיג'-טויוטה תהיה כנראה מהירה עוד יותר. האקסיג' S2, שנחשפה בינתיים באיור בלבד, תושק בתערוכת ג'נבה 2004. יש לציין, אגב, כי לוטוס איננה מתכוונת לנטוש את מנועי רובר, והצהירה כי תמשיך להתשמש בסדרה K ^בעתיד הנראה לעין^.