קרול שלבי הבלתי-נלאה הולך ונהיה צעיר, אם להסתמך על פעילותו בימים אלו. רק לפני זמן קצר התבשרנו כי פורד חתמה הסכם לשיתוף פעולה עם חברתו של קרול שלבי, שעדיין מנוהלת ביד רמה על-ידי שלבי עצמו בן ה-80. עכשיו הודיע חברת שלבי על חתימת הסכם נוסף – הפעם עם חברת AC הבריטית. על פי ההסכם, שתי החברות יפעלו יחד בכל התחומים – פיתוח, ייצור, שיווק, מכיורת, הפצה וכן הלאה. בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים לגבי האופי המעשי של שיתוף הפעולה. לחתימת ההסכם יש, כמובן, משמעות היסטורית רבה. בראשית שנות ה-60 היה זה קרול שלבי שהגה את הרעיון לשתול מנועי V8 אמריקניים שריריים בתוך שילדה של AC הבריטית – והתוצאה היתה הקוברה המיתולוגית, אולי ^מכונית הגברים^ האולטימטיבית עד עצם היום הזה. המכונית שווקה בארה^ב בתור שלבי-קוברה, ומחוצה לה כ-AC-קוברה. AC המשיכה בייצור המכונית עד עצם היום הזה עם שמות הדגם המקוריים כגון 289 או 427, וגם בגרסאות שונות כולל עם גופי פיברגלס חדשים בנוסף למרכבי האלומיניום המקוריים (והמאד-יקרים, המיוצרים בעבודת יד). חברתו של שלבי מייצרת כיום קיטים בלבד של הקוברה, מוכנים להשתלת מנוע, והם נושאים שמות שונים מאלו של AC. שתי החברות עברו טלטלות ותהפוכות לאחרונה. AC עברה לידיים חדשות ושינתה את שמה מ-AC Cars ל-AC Automotive ואמורה להקים מפעל חדש ומודרני במאלטה, אשר מיועד לייצר את הדגמים עם גופי הפיברגלס. המפעל המקורי באנגליה ימשיך לייצר את דגמי האלומיניום. כמו כן הכריזה החברה על כוונתה לייצר רפליקה של ה-ACE, מכונית הספורט משנות ה-50 ששילדתה שימשה כבסיס לקוברה. ואילו חברתו של שלבי שינתה את שמה לאחרונה מ-Shelby American ל-Shelby Autos, אתר האינטרנט המקורי נסגר ובאתר החדש אין כל אזכור למכונית הספורט המודרנית, Series 1, שפיתח שלבי בשנים האחרונות, אלא רק לדגמי הקוברה. חברת שלבי גם הודיעה על הפסקת הסיורים במפעל בלאס-וגאס, עקב ארגון-מחדש ואולי גם שינוי מיקום בעקבות גמר חוזה השכירות במקום. כל ההתפתחויות הללו מעלות את התמיהה מה באמת עומד מאחורי ההסכם לשיתוף פעולה – ומה הסיכויים שנראה את אלן לובינסקי, הבעלים הטרי של AC, נוטל בעלות כזו או אחרת על חברת שלבי, למשל. צפו לעדכונים...