מי שעקב בשנים האחרונות אחרי מרוצי 24 השעות של לה-מאן וסדרת הלה-מאן האמריקאית שנגזרה מהם לא היה יכול להתעלם מ-3 מכוניות אודי R8 כסופות שקטפו ניצחונות ופודיומים בקצב מעורר קנאה. כעת, בתערוכת פרנקפורט מוצאת אודי לנכון להציג מחווה למכונית שזכתה 3 פעמים ברציפות במרוץ הלה-מאן היוקרתי (למעשה אפשר להגיד 4 פעמים מכיוון שהבנטלי שזכתה השנה מבוססת ברובה על ה-R8).
המכונית נקראת, לא ממש מפתיע, ^לה-מאן קוואטרו^ והיא אכן מתבססת על ה-R8 המהוללת, לפחות לדברי אודי. העיצוב נראה חד ואלגנטי כשאת העין מושכת החזית שבנויה משלושה טרפזים גדולים ומאווררים כאשר בשני הטרפזים הצידיים משולבים יחידות תאורה שקופות עתירות נורות LED. פריט עיצובי נוסף הוא הבלטת כונס האוויר בצידי הרכב שנראה כקורה חטובה לגובהה של המכונית. לכונסי באוויר יש תפקיד חשוב בלה מאן קוואטרו, הם מספקים אויר חיוני למנוע ה-5.0 ליטר V10 כפול-טורבו המצויד גם בהזרקת דלק ישירה – FSI בשפת אודי/פולקסווגן (וכן, ככה זה בדיוק בדגם המירוץ, אם כי שם הנפח הוא 4 ל'). ההספק המרבי עומד על 610 כ^ס ב-6,800 סל^ד. המנוע מותקן, כמובן, במרכז ולאורך ומשודך לתיבה סיקוונסיאלית בת 6 הילוכים. תחנת הכוח הזו יושבת בתוך שילדת אלומיניום מרחבית ועטופה במרכב עתיר אלומיניום וסיבי פחם. המשקל עומד על 1530 ק^ג ובאודי מבטיחים זינוק ל-100 ב-3.7 שניות ול-200 ב-10.8 שניות.
שיטת ההנעה, כמתבקש מאודי ומשם המכונית, היא קוואטרו, בחלוקת כוח ביחס 40:60 לטובת הגלגלים האחוריים. המתלים הם במבנה עצמות עצה כפולות. ולא, לצערם של רבים המכונית הזו לא תגיע לייצור, כך שתצטרכו לחשוב על מכונית אחרת בכדי להביס את ה-TT של השכן – או שפשוט חפשו R8 למכירה, במצב מצוין, מקבוצת מרוצים – רצוי את זו של ג'וני הרברט, אם תשאלו אותנו.