זה היה רק עניין של זמן. האדונים מוולפסבורג (שבקרוב, אם להאמין לאנשי יחסי-הציבור, תשנה את שמה ל"גולףסבורג", לפחות זמנית) לא נתנו לאנשי רוסלסהיים לנוח על זרי הדפנה ומיהרו להגיב על חשיפת תמונות הפנים של האסטרה. באירופה, שלא כמו אצלנו, האסטרה והגולף הן יריבות עיקשות ומתמודדות על הבכורה בקבוצתן, כך שברור למדי למה פולקסווגן מיהרה לשחרר פרטים ותמונות נוספות של הדור החמישי של הגולף. אחת החדשות היא חשיפת גרסת ה-3 דלתות של הגולף. אין הפתעות בעיצוב גרסת ה-3 דלתות: היא נראית חטובה ואתלטית יותר אך עם זאת שומרת על המראה המוצק שמאפיין את הגולף מאז ומתמיד. בנוסף לכך התקבל עוד מידע על היצע המנועים. אל הארבעה שיוצעו בשלב ראשון, כפי שכבר סיפרנו לכם, תצורף בהמשך רביעיה נוספת. זו תכלול שני מנועי FSI (הזרקת דלק ישירה) נוספים בנפחי 1.4 ו-2.0 ליטר עם 90 ו 150 כ"ס בהתאמה – מנוע ה-1.6 FSI כבר נחשף בהצגה הראשונה – ואליהם בהיצע הבנזין יצטרף מנוע ה-1.6 המוכר (8 שס', 102 כ"ס). אחרון חביב הוא גרסה חדשה של מנוע ה-SDI, דיזל הזרקה ישירה נטול טורבו, שנפחו עלה ל-2.0 ליטר עם עליה תואמת בהספק ל-75 כ"ס. היצע המנועים צפוי כמובן להתרחב עוד מאחר והגולף הציעה מאז ומתמיד את קשת המנועים הרחבה ביותר בקונצרן – כולל, כמובן, המנועים החזקים בגרסאות הספורטיביות שיגיעו מאוחר יותר. תא הנוסעים היה הנקודה החזקה של הגולף הפורשת, ומבחינה זו היא התוותה את הדרך לקטגוריה שלמה. גם בדור החמישי פולקסווגן לא מתכוונת לאכזב וממשיכה בגישת הקומפקט- סאלון. אם האסטרה מנסה לתת הרגשה היי-טקית עם גוונים מתכתיים, הגולף מעדיפה סולידיות, שלא לומר שמרנות. העיצוב הפנימי לא פורץ דרך אך איכות החומרים וההרכבה צפויה להיות גבוהה עוד יורת מבעבר. את פני היושבים מקבל לוח מכשירים בשני גוונים, צג גדול משותף למערכת השמע והניווט (שמן הסתם לא תגיע אלינו), בקרת אקלים תקנית ותאורה סגלגלה לצגים ולשעונים. בדור הזה סוף סוף מקבלת הגולף אפשרות לשליטה במערכת השמע מן ההגה. היושבים מאחור יהנו ממרחב גדול יותר כמו גם מ-3 משענות ראש סטנדרטיות ומשענת יד פרקטית. בסופו של דבר נראה שגם בדור הזה תא הנוסעים של הגולף הוא אחת מיתרונותיה הבולטים. הפרטים שנחשפו בימים האחרונים על האסטרה והגולף מספרים לנו שצפוי קרב לוהט בין השתים. הקרב יתלהט עוד יותר כשיחשפו הגרסאות הספורטיביות ולזה אנחנו מחכים בקוצר רוח.