הרבה נכתב ונאמר על הפורד GT, הגלגול החדש והמודרני של ה-GT40 המיתולוגית. ובכן בשבוע הבא יש לכל דכפין, פחות או יותר, הזדמנות בלתי-חוזרת לרכוש את ה-GT הראשונה שתרד מפס הייצור. בית המכירות הפומביות הידוע כריסטי'ז עורך ביום א', 17.8, מכירה פומבית בה תמכר ה-GT הסדרתית הראשונה – מן הסתם בעלת ערך אספנות אדיר – למרבה במחיר. המכונית, על-מנת למנוע אי הבנות, עדיין לא קיימת – היא תיוצר לפי המפרט שיקבע על-ידי המזמין, וניתן לצפות לאספקה מתישהו ב-2004, כדגם 2005. מחיר רשמי עדיין לא נקבע על-ידי פורד; ההערכה למכירה הפומבית עומדת על 150,000-180,000 דולר. התמורה, אגב, מיועדת לצדקה. המכירה הפומבית המדוברת תערך במסגרת אירוע שנתי נוצץ, מפגש מכונית קלסיות נוטף-ממון בו מוצגות, לצד הענתיקולוגיה עוצרת-הנשימה השמורה והנוצצת, גם הדור האחרון של מכוניות קונספט ואקזוטיקה. האירוע נקרא Pebble Beach Concours D`Elegance והוא מן הידועים בעולם מסוגו. אם אתם בקליפורניה, המפגש מתרחש ליד מונטריי, סמוך לעיירה כרמל. כדאי רק לדעת שכרטיס כניסה עולה 100$ טבין ותקילין. באותה מכירה פומבית, אגב, יעמדו ^תחת הפטיש^ עוד כמה מכוניות מעניינות: אחת היותר-זולות ביניהן היא שלבי-מוסטנג GT500 קונברטיבל – גרסה פתוחה של ^אלינור^ מ^עקיצה ב-60 שניות^ – אך משנה מאוחרת יחסית, 1970, ולכן הערך המשוער נמוך יחסית, 80,000 עד 120,000 דולר בלבד. ממש מציאה. אם חשקה נפשכם במשהו קצת יותר מכובד לאספנים של ממש, עומדת למכירה גם אלפא-רומיאו 6C שערכה המשוער 400,000-450,000 דולר. יש גם פרארי 365 פתוחה משנת 67 עם 40,000 ק^מ בלבד (שמורה כחדשה, יש להניח), במחיר חצי מיליון עד 700,000 דולר, או – לרציניים באמת – המכונית היקרה ביותר במכירה זו: מזראטי-מירוץ, ^טיפו 61^ דו מושבית משנת 1960, שערכה נאמד במיליון-וחצי עד שני מיליון דולר... למה כל כך יקר, תשאלו? אולי כי זו אותה המכונית עצמה שזכתה במירוץ הנורבורגרינג 1000 ק^מ באותה שנה, נהוגה בידי צמד האגדות המוטוריות סטירלינג מוס ודאן גורני. בצד השני של הסקלה, הצנועים בינינו יוכלו למצוא קדילאק מגודלת סדרה 62, משנת 1955, במחיר מציאה של 15,000-20,000 דולר בלבד.