גם ב.מ.וו עוסקת, וזה לא סוד, באיתור פתרונות לצריכת דלק וזיהום סביבה. בין היתר, מתברר, מנועי-כלאיים מהווים כיוון-מחקר פעיל, ועכשיו הוצג אחד המנועים האלו – ב-X5 נסיוני. כרגיל, מדובר במנוע השואב את האנרגיה שלו ממאגר הנטען באמצעות אנרגיית הבלימה, או בכל פעם שהמנוע במצב Overrun (ללא מצערת, כשהמנוע בולם את הרכב). כפי שניתן לראות בגרף המצורף משמאל, המנוע החשמלי מספק תוספת דרמטית של מומנט בסל^ד נמוך – החברה נוקבת בנתון של 1000 ניוטון-מטר ב-1,000 סל^ד, קצת מעל 100 קג^מ, לעומת 440 ניוטון-מטר של מנוע ה-V8 בנזין הרגיל (צבע כחול בגרף). כרגיל במערכות מסוג זה, היתרון העיקרי (והכוח העיקרי) של המנוע החשמלי הוא בסל^ד נמוך, ובשל כך עיקר תרומתו בנסיעה עירונית – שם בעיות הזיהום הם החמורות ביותר. בפרופיל-שימוש אופייני מדברים בב.מ.וו על חסכון של 15% בצריכת הדלק, וזאת מבלי להתייחס לשיפור העצום בביצועים ביציאה מהמקום. הצילום המצורף מראה היטב מה יכולים לעשות 100 קג^מ...