לפניכם ה-X3, אחיו הקטן של ה-X5 וממשיך דרכו במגמת החדירה של ב.מ.וו לסגמנט רכבי הפנאי האטרקטיבי. יחד עם התמונות הרשמיות שפורסמו כאן נמסרו גם נתונים טכניים חלקיים ראשונים, מהם עולה כי ה-X3 יהיה, כצפוי, משופע במיטב הטכנולוגיה העכשווית – וכי למרות שבודאי אין מדובר ברכב שטח לשמו, ב.מ.וו לא מוותרת על יכולת גם בתחום זה. רכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה כיום הוא הלנד רובר פרילנדר, וזהו בודאי יעד חשוב אליו מכוון ה-X3 – אך דומה כי יותר מכל, השוק האמריקני מהווה מטרה עיקרית לכיבוש. הנה מה שידוע בשלב זה. ה-X3 מבוסס על רכב הקונספט xActivity שהוצג בתערוכת דטרויט בתחילת השנה, אם כי לא היתה ברירה אלא לוותר על אחד המאפיינים היותר-מעניינים של מכונית הקונספט – ההופעה האוורירית שנבעה מהעדר קורה B בין הדלתות הקדמיות לאחוריות. בין הפטנטים שקיבלה המכונית מצויה מערכת הינע xDrive, המשנה – באמצעות דיפרנציאל מרכזי אלקטרו-הידראולי - את העברת הכוח בין הסרנים הקדמי לאחורי לפי הצורך ובאופן מיידי ורציף. המערכת מיועדת לא רק למטרות הרגילות של הנעה כפולה, דהיינו תנועה בשטח או כביש נמוכי-אחיזה. ה-xDrive פועל גם לטיפול בתת-היגוי והיגוי-יתר בנהיגת כביש רגילה. המערכת מתכווננת – לא ברור אם לפי בחירת הנהג, דהיינו האם באפשרותו למשל לקבוע הנעה אחורית בלבד – וכאמור בעלת פעולה רציפה שמשמעותה שינוי אינסופי בחלוקת הכוח בין הסרנים. יחד עם ה-xDrive פועלת גם בקרת יציבות דינמית, DSC, אך לדברי ב.מ.וו מערכת זו תתערב לעתים רחוקות הרבה יותר, ובשלב הרבה יותר מאוחר. עוד מערכות המוצעות: TSC לשמריה על יציבות בעת נסיעה עם נגרר, ובקרת ירידה במורד, HDC, המיועדת לשמירה על הבטיחות בעת ירידה במורד חריף בנסיעת שטח. ממדי המכונית לא נמסרו, וגם לא היצע המנועים המלא – אך כן הוזכרו שניים מתוך המנועים: 3.0 ל' 6 ציל, בנזין ודיזל, המוכרים היטב מדמי ב.מ.וו אחרים. הבנזין מוציא 231 כ^ס, הדיזל 204. המהירות המרבית בשני המקרים היא כ-210 קמ^ש, כאשר ניתן לבחור גם בכוונון ^High Speed^ – אשר מעלה את המהירות המרבית ל-224 קמ^ש (בנזין) או 217 קמ^ש (דיזל). חשיפת הבכורה לציבור הרחב תערך בתערוכת פרנקפורט (IAA) הקרובה בחודש ספטמבר. תחילת השיווק באירופה מיועדת לאביב 2004, ואפשר בהחלט להניח שאז גם יתחיל השיווק אצלנו, כדגם 2005.